مشکلات خواب: چه ارتباطی بین نژاد و مشکلات خواب وجود دارد؟

نژاد افراد نیز می تواند بر روی خواب فرد تأثیر بگذارد. برای مثال افراد سفید پوست به علت داشتن امکانات رفاهی بیشتر، خواب با کیفیت تری دارند.

مشکلات خواب: چه ارتباطی بین نژاد و مشکلات خواب وجود دارد؟

اگرچه عواملی مثل سبک زندگی و سلامتی روان می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات خوابی را افزایش دهد، اما علاوه بر این‌ها عوامل نژادی نیز در این مسئله مؤثر هستند. با بنیتا همراه باشید.

 در نژادهای مختلف به‌غیراز نژاد سفیدپوست خطر اختلالات خوابی مثل بی‌خوابی بیشتر از سایر نژادها بوده است. برای مثال آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به نسبت سفیدپوست‌ها کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند و همین خاطر میزان گرفتگی تنفس در خواب بیشتر و کیفیت خواب پایین‌تری دارند و در طی روز بیشتر دچار خواب‌آلودگی می‌شوند. به‌طور متوسط، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به میزان یک ساعت کمتر از سفیدپوستان می‌خوابند.

نژاد و خواب

در صدر این آمار، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تنها حدود 15 درصد از خواب شبانه خود را در مرحله‌ای به نام خواب آهسته (که به‌عنوان فاز ترمیمی شناخته می‌شود) صرف می‌کنند. از طرف دیگر، سفیدپوست‌ها 20 درصد از خواب شبانه‌شان را در این مرحله به سر می‌برند، بنابراین خواب آن‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است. مردم آمریکای لاتین و مردم چین نیز با مشکلاتی ازاین‌دست مثل اختلالات تنفسی در حین خواب و مدت‌زمان کمتر خواب در مقایسه با سفیدپوست‌ها قرار دارند.

این تفاوت‌ها در کیفیت خواب تنها منجر به این نمی‌شوند که گروهی بیشتر احساس خستگی کند، بلکه اثر آن دومینو مانند هست و سبب مشکلات روانی و جسمانی می‌شود. بسیاری از بیماری‌ها که در نژادهای غیر سفید بیشتر هستند ازجمله بیماری‌های قلبی و دیابت به‌طور مستقیم با کمبود خواب در ارتباط هستند.

اما در ادامه قصد داریم به چه موضوعی بپردازیم؟ توضیح آن کمی سخت است. چیزی که در حال حاضر از آن مطلع هستیم، این است که تنها عوامل اجتماعی و اقتصادی در این امر مؤثر نیستند. زمانی که اختلافات نژادی کمتر می‌شوند و درآمدها به مقدار واقعی‌شان نزدیک‌تر می‌شوند و مردم توان این را دارند که در محله آرام‌تری خانه بخرند (که احتمالاً گران‌تر است) باعث می‌شود کیفیت خواب بیشتر گردد. اما این موضوع مسئله را به‌طور کامل تشریح نمی‌کند. یکی دیگر از علت‌های بالقوه سطح بالای استرس و نگرانی است. (اقلیت‌های قومی بیشتر با این مسئله در جهت مقابله با تبعیض در زندگی روزمره‌شان مواجه هستند).

مشکلات خواب

جالب است بدانید که عادت‌های خوابی حتی در کودکان با نژادهای مختلف متفاوت هست. کودکان سفیدپوست نسبت به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و لاتین تبارها بیشتر دوست دارند که دیرتر بخوابند. کم‌توجهی به یادگیری عادات خوابی مناسب در کودکی، منجر به این می‌شود که در دوران بزرگ‌سالی با چالش بیشتری روبرو باشند. این نظریه توسط بنیاد ملی خواب در آمریکا توسعه پیداکرده است.

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به جای ریلکس کردن و اوقات را با آرامش سپری کردن، بیشتر دوست دارند ساعت بیکاری قبل خوابشان را با فعالیت‌ها مختلف پر کنند.

این پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عوامل مختلفی می‌توانند بر کیفیت خواب هر شب شما مؤثر باشند. بعضی از این عوامل، متأسفانه، عمدتاً خارج از کنترلتان هستند. اما به کمک دستورالعمل‌های مناسب خواهید توانست مشکلاتتان را همواره به حداقل برسانید و هرروز احساس تازه‌تری کنید. 

منبع: sleepfoundation

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر