وقتی که فرزندتان خودش لباس انتخاب می‌کند (بخش دوم)

کودکان به سن خاصی که می‌رسند (معمولا بین ۲ تا ۴ سال) تصمیم می‌گیرند که لباسشان را خودشان انتخاب کنند. اما پدر و مادر در این میان چه کار باید انجام دهند؟ چگونه می‌توان روی لباس او کنترل داشت؟ با این مقاله همراه باشید.

 لباس بچه

کودکان به سن خاصی که می‌رسند (معمولا بین 2 تا 4 سال) تصمیم می‌گیرند که لباسشان را خودشان انتخاب کنند. اما پدر و مادر در این میان چه کار باید انجام دهند؟ چگونه می‌توان روی لباس او کنترل داشت؟ با این مقاله همراه باشید.

2. به او امکان انتخاب بدهید

به کودکتان امکان انتخاب بدهید. دو، سه لباس را در نظر بگیرید و از او بخواهید که یکی‌شان را انتخاب کند و بپوشد. به این ترتیب کودک حس می‌کند که تصمیم را خود او گرفته است، و شما هم لباس‌هایی که زیر نظر خودتان تهیه شده را به او معرفی کرده‌اید. لزومی ندارد کاری کنید که کودکتان ترکیب عجیب و غریبی از لباس‌ها را بپوشد. به او دو، سه گزینه بدهید و بخواهید که خودش انتخاب کند.

لباس بچه

3. لباس ذخیره به همراه داشته باشید

بد نیست که لباسی مناسب شرایط هوایی و فعالیت کودکتان در اختیار داشته باشید. اگر کودک می‌خواهد روی دوچرخه چکمه بپوشد، مشکلی نیست. اما در کنار آن یک جفت کفش معمولی هم به همراه داشته باشید تا وقتی که فهمید که مادرش درست می‌گفته و او باید کفش معمولی می‌پوشیده، مشکلی پیش نیاید و او بتواند کفش‌هایش را بپوشد.

البته زیاد روی انتخاب لباس تاکید نداشته باشید. شری سیلور، کارشناس لباس می‌گوید: «بچه‌هایی هستند که اصرار دارند در تابستان چکمه بپوشند. من بیش از 20 سال است که بچه دارم و می‌توانم بگویم که شما بهتر است بر سر چیزهای دیگر با کودکانتان جدل داشته باشید. تا زمانی که لباس مناسب باشد، گرم باشد و آنها را از باران نگه دارد کافی است!»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر