استفاده از اسید فولیک دردوران بارداری وکاهش ریسک چاقی کودکان

نتیجه یکی از تحقیق‌های صورت گرفته در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا حکایت از آن دارد که اگر خانمی که اضافه وزن دارد در هنگام بارداری، به اندازه کافی داروی اسید فولیک مصرف کند، ریسک این‌که کودکش نیز به چاقی مبتلا شود کمتر خواهد شد

 نوزاد

نتیجه یکی از تحقیق‌های صورت گرفته در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا حکایت از آن دارد که اگر خانمی که اضافه وزن دارد در هنگام بارداری، به اندازه کافی داروی اسید فولیک مصرف کند، ریسک این‌که کودکش نیز به چاقی مبتلا شود کمتر خواهد شد. دکتر سیائوبین وانگ که این تحقیق را انجام داده در این رابطه می‌گوید:« نتیجه تحقیق ما حکایت از آن دارد که استفاده به اندازه از اسید فولیک، ریسک انتقال چاقی از مادر به کودک را کاهش می‌دهد.»

رن باردار

نتایج این تحقیق گویای این است که سطح پائین اسید فولیک در بدن خانم باردار، احتمال ابتلای کودک به چاقی را افزایش می‌دهد. البته این مورد درباره مادرهای چاقی که سطح فولیک در بدن آن‌ها کمتر از حد نرمال است صدق می‌کند. 

از سوی دیگر خطر چاقی در کودکان مادران چاقی که سطح مناسبی از فولیک در بدنشان دارند، تا 43% کمتر از کودکان مادران چاقی است که سطح اسید فولیک دربدن آنها کم است. بدین ترتیب خانم‌های چاقی که قصد باردار شدن دارند، بهتر این است که زیر نظر پزشک متخصص مصرف اسید فولیک را شروع کنند تا ریسک ابتلای کودکان‌شان به چاقی را کاهش دهند.

نوزاد

فواید اسید فولیک برای کودکان

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا، توصیه می‌کند که بانوان باردار هر روز 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند تا ریسک ناقص به دنیا آمدن کودکان‌شان را کاهش دهند. تا قبل از این، ثابت شده بود که استفاده از اسید فولیک در هنگام بارداری، از ایجاد ضایعات مغزی و نخاعی در هنگام رشد جنین جلوگیری می‌کند و حالا اثبات شده که این دارو، تا حدودی از چاقی زودرس درکودکان نیز جلوگیری می‌نماید.

این نتیجه در پی انجام بررسی های مختلف در 1500 مادر و همین تعداد کودک بین 2 تا 9 سال حاصل شده است


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر