ماهان شبکه ایرانیان

قهرمانانی که همیشه جاودانه باقی مانده اند

سوپر من ۲ (۱۹۸۲)در سال ۱۹۸۷ یک از بهترین فیلم‌ها در سبک قهرمانی، یعنی سوپرمن همراه با تمامی صحنه‌های خشن ساخته شد. نویسنده هر آنچه می‌توانست از بدی‌ها بنویسد را در این مجموعه قرار داده است و به مرد آهنی ما "سوپرمن " سلاح قوی اعطا کرده است.

گاهی اوقات فیلم های قهرمانی که یک شخصیت فراانسانی دارند، علاوه بر دنیای خیالی خودشان در دنیای واقعی ما هم زنده می مانند. منظورمان این است که از یک سری آغازین فیلم به چند مجموعه جداگانه و پیوسته تبدیل می شوند.  با بنیتا همراه باشید تا با چند قهرمان نام آشنا فیلم ها آشنا شویم.

سوپر من 2 (1982)
در سال 1987 یک از بهترین فیلم‌ها در سبک قهرمانی، یعنی سوپرمن همراه با تمامی صحنه‌های خشن ساخته شد. نویسنده هر آنچه می‌توانست از بدی‌ها بنویسد را در این مجموعه قرار داده است و به مرد آهنی ما "سوپرمن " سلاح قوی اعطا کرده است.

 

 

بازگشت بتمن (1992)
تیم برتون به‌عنوان کارگردان با بهبود قسمت اول بتمن، بازگشت بتمن را ساخت. این بار کمی داستان فرق کرده بود و روابط احساسی میان بت من و زن گربه‌ای بیش از قبل پررنگ‌تر شده بود. جنبه‌های قهرمانی این سری نسبت به سری قبل کمتر شده است. درواقع ما انتظاری جز این نداشتیم.

 

تیغه 2 (2002)
دارا بودن تمامی ویژگی‌های یک فیلم اکشن و قهرمانی در این مجموعه باعث شد تا ادامه آن‌هم ساخته شود. دلتورو کارگردان سری اول، باعث مشهور شدن این داستان شد. پس‌ازآن افول زیادی در ادامه و سری دوم مشاهده کردیم.

 

مردان ایکس: ایکس دو (2003)
مردان ایکس اولیه و اصلی ان چنان قوی و پرطرفدار نبود، ولی ایکس 2 تمامی ویژگی‌های خوب، سری قبل را بهبود بخشید. جهش بیشتر، اکشن بیشتر، احساسات بیشتر و خشم بیشتر در مورد جناب ولوورین ازجمله برتری‌های سری ادامه‌دار مردان ایکس بوده است. صحنه آغازین با تخریب کاخ سفید شروع می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

مرد عنکبوتی 2 (2004)
همانند سری ایکس 2، مرد عنکبوتی 2 هم بهبود زیادی در سری اول خود به وجود آورد. در کنار افزودن صحنه‌های اکشن بیشتر خلاقیت سم ریمی به‌عنوان کارگردان در انتخاب تام موگویر در نقش پیتر پارکر و آلفرد مولینا در نقش دکتر اکتاپوس بی‌نظیر بوده است. بعدازاین سری از فیلم‌های مارول، آدم‌های شرور هم می‌توانستند اندازه قهرمانان خوب باشند.

 

شوالیه تاریکی (2008)
با توقعاتی که نولان در فیلم "آغاز بتمن " به وجود آورد، کمتر کسی انتظار داشت او می‌تواند دوباره فیلمی به‌خوبی "آغاز بتمن " و از سری بتمن را تولید کند. گذشته از معرفی شخصیت جدید جوکر که تمامی تصورات ما را در مورد جوکر عوض کرد، "شوالیه تاریکی " ترکیبی از تلاش سه قهرمان برای نشان دادن قدرت خود است.

 

پسر جهنمی: ارتش طلایی (2008)
پسر جهنمی اصلی بر اساس تقلیدی خشک از روی کتاب مصور، تولید شد. سری ادامه‌دار آن‌هم از روی کتاب مصور بود ولی کارگردان آن، دلتورو از مسیر اصلی داستان کمی خارج شد و زیبایی‌های زیادی به پسر جهنمی بخشید، ازاین‌رو است که "پسر جهنمی 2" یکی از جذاب‌ترین داستان‌های مصور شده است.

 

مرد آهنی 3 (2013)
نسخه اصلی مرد آهنی اعتبار زیادی برای شرکت مارول جهت تولید مجموعه‌های بعدی به دست آورد، مرد آهنی 2 چندان خوب نبود ولی مرد آهنی 3 با نگاه عمیق‌تر به مشکلات روحی تونی استارک و همچنین لباس‌ها و ارتش جدید، جنبه قهرمانی بیشتری را به مجموعه بخشید و خود این باعث محبوبیت این سری شد. از دیگر دلایل محبوبیت این سری نقش‌آفرینی همراه با طنز جناب بن کینگسلی است.

 

مردان ایکس: روزهای آینده گذشته (2014)
سری مردان ایکس: کلاس برتر نیروی تازه‌ای برای تولید قسمت‌های بعدی ایجاد کرد. این در حالی بود که قسمت‌های قبل چندان موفق نبودند. با کارگردانی برابان سینگر، سازندگان دو سری کلاسیک و ربوت مردان ایکس در کنار هم جمع شدند و توانستند لحظه‌های زیبایی در فیلم مردان ایکس خلق کنند.

 


کاپیتان امریکا (2014)
"انتقام جویان اولیه " ترکیبی از صحنه‌های طنزی همانند ایندیانا جونز و خشونت جنگ جهانی دوم بود. ولی ماجراجویی‌های شخصیت کپ وقتی‌که در زمان حال بود بسیار جذاب‌تر نشان داده‌شده است. سری "سرباز زمستان "یک فیلم قهرمانی متفاوت برای کمپانی مارول است.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان