ماهان شبکه ایرانیان

کتابخانة آشنا

اگر می خواهید درباة توبه بیشتر بدانید...

اگر می خواهید درباة توبه بیشتر بدانید...

توبة نصوح

این کتاب، روایتی است از زیباترین بازگشت ها، یعنی بازگشت انسان به سوی مبدأ هستی و خداوند. این نوشتار به بررسی و شرح ابعاد مختلف توبه می پردازد. توبة حقیقی، حقیقت توبه، ضرورت توبه و نیز معنای استغفار از جمله مباحث مطرح شده در این نوشته می باشد.

مؤلف محترم، هم چنین در این کتاب، با برشمردن آثار گناه و معرفی لوازم توبه و استغفار، به حالات تائبین واقعی اشاره می کند و در این رهگذر، از احادیث و حکایت هایی نیز بهره می برد.

در پایان نیز سفارش های خداوند و انبیای الهی دربارة توبه را بیان می کند.

آثار گناه در زندگی و راه جبران آن

این کتاب، با استفاده از ایات قرآن کریم و روایات ائمة اطهار، برخی از آثار شوم و تبعات منفی گناه را بیان می کند. محرومیت از محبت الهی، زوال نعمت، نزول بلا و... از جملة تبعات و آثار شوم آن است.

هم چنین این کتاب، در بخش دوم، به راه های جبران گناه می پردازد و از بین عواملی چون نماز، روزه، صدقه و محبت اهل بیت علیهم السلام، از توبه به عنوان مهم ترین عامل آمرزش گناه نام می برد و شرایط توبه، آثار و معنای حقیقی آن را نیز برمی شمارد.

توبه؛ زیباترین پوزش

این کتاب، در چهار فصل به بررسی توبه، احکام، ارکان و شرایط آن می پردازد.

نویسنده، در این کتاب، و در فصل احکام توبه، با توجه به احکام مراجع تقلید، از توبه به عنوان واجب فوری یاد می شود و با عنایت به ایات نورانی قرآن، اهمیت توبه و جایگاه توبه کنندگان را نزد خداوند بیان می کند. در این کتاب، هم چنین با برشمردن آثار گناه در زندگی انسان، ضرورت شناخت گناه را یادآور می شود و در ادامة آن، به دسته بندی واجبات و محرمات می پردازد و ارتباط آن دو را با توبه بیان می کند.

در پایان نیز حقیقت توبه، و شرایط و ارکان آن، مورد بحث قرار می گیرد.

صراط سلوک

در این کتاب، آداب سیر و سلوک، با توجه به رهنمودهای اخلاقی و عرفانی استاد حسن زادة آملی گردآوری شده است.

مؤلف محترم در این کتاب، با برشمردن پانزده مؤلفه به عنوان دستورالعمل های رسیدن به خدا، به تشریح و توضیح هر یک از آنها پرداخته است و با توجه به موضوع هر یک، از آداب نزدیک شدن به خدا، خاطراتی از علامه حسن زادة آملی نیز آورده است.

مؤلفه هایی چون قرآن، سکوت، تفکر، تهذیب، یاد خدا و توبه، از جمله موضوعاتی است که می توان برای قرب به خدا از آن ها بهره جست.

پندهای آسمانی

این کتاب، روایت 510 ایه و حدیث و موضوعات گوناگون زندگی است.

مؤلف محترم در این کتاب، با توجه به ایات نورانی قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام، به طرح مباحث اعتقادی و اجتماعی، خانواده، فلسفة احکام، عواقب گناه، آثار گناه و راه های جبران آن می پردازد. هم چنین با توجه به سرفصل های ذکر شده، دستورالعمل های قرآنی و روایی را در موضوعاتی چون، صلة رحم، قناعت، دوست یابی، موسیقی، نماز، توبه و... شرح و توضیح می دهد.

رسالة لقاء الله

این کتاب، رساله ای پرشور و ارزنده دربارة قرب به خداوند متعال است که مجموعه ای گران قدر از عارف کامل، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی می باشد.

تصمیم به بازگشت، حقیقت توبه، انواع آن، زمینه سازی برای توبه و مراقبه، از جمله مباحثی است که آن عارف بزرگ، به شرح و توضیح آن همت گمارده است.

هم چنین در پایان کتاب، رساله ای با عنوان لقاءالله و کیفیت آن، از امام خمینی و نیز رسالة دیگری با نام به سوی لقاء الله»، از فیض کاشانی و نیز نامه ای با مضامین عرفانی از میرزا جوادآقا ملکی تبریزی به علامه کمپانی آورده شده است.

آسان ترین راه برای سیر و سلوک و تهذیب نفس

این کتاب، ترجمة کتاب اوصاف الاشراف»، اثر خواجه نصیرالدین طوسی است که شامل توضیح و شرح مختصر مراحل سیر و سلوک و ویژگی های شرافتمندان درگاه ربوبی است.

این کتاب، در شش باب، مراحل سیر و سلوک را برمی شمارد و موضوعات مربوط به هر یک از باب ها را در فصلی جداگانه شرح می دهد.

ایمان، انابه، توبه، کیفیت حصول توبه، توبة عام، خوف و رجا، یقین، توکل و فنا، از جمله موضوعاتی است که در این کتاب شرح داده شده است.

بر درگاه دوست

این کتاب، شرح و توضیح ایت الله مصباح یزدی بر دعاهای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و مکارم الاخلاق است.

ایشان در این کتاب، ابتدا به بیان و بررسی حقیقت دعا، آثار و آداب آن پرداخته اند و سپس دعاهای یادشده را تشریح کرده اند.

حقیقت ذکر، ارزش ایمان، ارزش قلب، مراتب ذکر و شرافت شب های قدر از جمله موضوعاتی است که بدان اشاره شده است. ایشان هم چنین با اشاره به راه های بهره گیری از ماه مبارک رمضان و توجه به اهمیت دعا در این ماه، به ارزش انس و مناجات با خدا تأکید کرده اند.

این کتاب که شرحی ارزنده بر محور دعا و رهاوردی عاشقانه از معرفت و شناخت الهی است، می کوشد پنجره ای از نور برای بازگشت مشتاقان درگاه ربوبی بازگشاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان