کنزو؛ برندی از جنس شرق/ تاثیرگذاران دنیای مد

افراد بزرگ زیادی بر روی صنعت مد تاثیر گذاشته‌اند. طراحان از جمله افراد مهم این صنعت هستند. برند کنزو برای ما ایرانیان هم نام آشنا و یکی از برندهای محبوب است. در این مطلب با کنزو تاکادا، موسس برند کنزو آشنا خواهیم شد.

کنزو؛ برندی از جنس شرق/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی یکی از طراحان مطرح جهان به نام کنزو تاکادا، که هنر شرق و غرب با هم تلفیق کرده و موسس یکی از بزرگترین برندهای دنیا به نام کنزو است، می‌پردازیم.

برند کنزو، کنزو تاکادا

کنزو تاکادا، متولد 27 فوریه 1939 در ژاپن، طراح لباس ژاپنی-فرانسوی و موسس برند لوکس کنزو است که با عنوان «خانه‌ی مد کنزو» مشغول به فعالیت است. برند کنزو که تلفیقی از شرق و غرب است، در سال 1970 تاسیس شد و طرح‌های گل‌دار و پرینت‌های الهام گرفته از جنگل امضای کاری این برند محسوب می‌شود. این برند در زمینه‌ی تولید عطر و ادکلن، لباس و محصولات مراقبت از پوست فعالیت می‌کند.

 

زندگی شخصی

کنزو تاکادا در تاریخ 27 فوریه 1939 در ژاپن متولد شد و از همان دوران کودکی با خواندن مجله‌های خواهرش به دنیای مد علاقمند شد و بعد از مدتی برای خواهرش لباس طراحی می‌کرد. کنزو تحصیلات خود را در دانشگاه مطالعات بین‌الملل کوبه آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی برخلاف میل خانواده‌اش از تحصیل در این رشته انصراف داد و تصمیم گرفت به دنبال علاقه‌اش برود و در رشته‌ی طراحی مد تحصیل کند. به همین منظور به دانشکده‌ی مد و فشن بونکا در توکیو رفت و شروع به تحصیل در این رشته کرد. این دانشکده تنها برای دانشجویان پسر بود. او در سال 1964 از این رشته فارغ‌التحصیل شد و تصمیم گرفت به پاریس نقل مکان کند. او تمایل داشت در محیطی که قلب مد دنیا شناخته می‌شد زندگی کند؛ او به دیدن رویدادهای مد می‌رفت، با رسانه‌های مختلف ارتباط برقرار کرد و گاهی طراحی‌های خود را می‌فروخت.

 

زندگی حرفه‌ای

بیوگرافی کنزو تاکادا

کنزو تاکادا پیش از راه‌اندازی برند کنزو، در چند بوتیک در پاریس کار می‌کرد. طرح‌های اولیه‌ی او با ترکیب کردن چند پارچه مختلف به مرحله‌ی اجرا رسید زیرا او توانایی خرید پارچه‌های گران‌قیمت را نداشت و تنها می‌توانست آن‌ها را از بازارهای ارزان‌قیمت و حراجی‌ها تهیه کند. موفقیت او در سال 1970، با تاسیس برند کنزو آغاز شد. او اولین کالکشن خود را در گالری ویوین به نمایش گذاشت و یکی از مدل‌هاش بر روی جلد مجله‌ی «Elle» نیز منتشر شد. در همان سال کنزو تاکادا اولین بوتیک خود به نام «Jungle Jap» که به معنای «جنگل ژاپنی» است را در پاریس تاسیس کرد و در سال 1971 مجموعه‌های خود را در نیویورک و توکیو به نمایش گذاشت. مجموعه‌های کنزو در طول سال‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت و منجر به قدرتمند شدن این برند شد. او در سال 1983 از کالکشن عطرهای زنانه‌ی خود به نام «Kenzo de Kenzo» رونمایی کرد و پس از موفقیت بزرگ این مجموعه، عطر و ادکلن‌های مردانه‌ی کنزو را عرضه کرد. در سال 2001، کنزو برند خود را گسترش داد و اقدام به تولید محصولات مراقبت از پوست با عنوان «Kenzoki» کرد. طراحی‌های کنزو تاکادا کاملا منحصربه‌فرد هستند. علامت تجاری برند کنزو کیمونو، لباس سنتی ژاپن در تلفیق با استایل مدرن است. کنزو از رنگ‌ها و جزئیات بسیار خوب و خاصی در طرح‌های خود استفاده می کند. طرح‌های او به دلیل داشتن سیلوئت‌های بزرگ مورد توجه قرار گرفت و اغلب برای قشر جوان‌تر جامعه استفاده می‌شود. در ژاپن، او را به عنوان اولین فردی که مد ژاپن را به دنیا معرفی کرد می‌شناسند. امضای کاری او همان المان‌های گل، جنگل و کیمونوی ژاپنی است، به عنوان هسته‌ی اولیه‌ی همه‌ی کارهای او در طرح‌ها حضور دارد. کنزو تاکادا در سال 1999 اعلام بازنشستگی کرد و دستیار خود را به عنوان مسئول خانه‌ی مد کنزو منصوب کرد و خود به دنبال هنر رفت. با این حال در سال 2005، به عنوان طراح دکوراسیون بازگشت و محصولاتی از قبیل لوازم منزل طراحی و تولید کرد.

اگر به دنیای مد و افراد معروف و تاثیرگذار این صنعت علاقه دارید، سری به مطلب «بیوگرافی روبرتو کاوالی» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر