به گزارش ایسنا، سید مهدی سیدی در نشست خبری اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی که قرار است با همکاری ایران و آلمان در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: یکی از موضوعاتی که ما به جد از ابتدا دنبال آن بودیم گروه بندی نمایشگاهی، تخصصی کردن آن و ایجاد ارزش افزوده و برند سازی بوده است.
وی با اشاره به همکاری با کشورهای پیشرفته اروپایی گفت: آلمان جایگاه ویژهای در نمایشگاههای دنیا دارد به همین دلیل می توان برند سازی را تحت لیسانس آن برگزار کرد. ضمن اینکه ما ارتباط های خوبی با کشور فرانسه داشتیم.
سیدی گفت:یکی از مشکلات اساسی ما خلاء کارهای تخصصی است و امیدوارم همه دستگاه ها درک درستی از این خلاء پیدا کنند. قصد ما ارتقاء در صنایع مختلف و فتح کشورهای هدفی است که تعریف شده است و در این میان دو حوزه فلز و دسته بندی جایگاه ویژه ای دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای شهر آفتاب گفت: تقاضای من این است که همه بدانند ما یک بحث سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری داریم و می خواهیم این سه مقوله در نمایشگاه شهر آفتاب پیوند پیدا کند و اگر همه دستگاه ها همراه شوند قطعاً به نتایج قابل توجهی خواهیم رسید.
وی با بیان این مطلب که نمایشگاه شهر آفتاب قطعاً ایراداتی دارد گفت: ما این ایرادات را می شناسیم و خوشحالیم که با شناخت کامل تلاش می کنیم این اشکالات به حداقل برسد و به حاشیه رانده شود.
سیدی افزود: متأسفیم که بعضی مشکلات را برجسته می کنند که این کار نه تنها کمکی به ارتقای جایگاه نمایشگاهی ایران نخواهد کرد بلکه ما را به عقب می راند. ما باید نگاهی تخصصی به نمایشگاه داشته باشیم و تقاضای من از همه متخصصان این است که کمک و همراهی کنند تا نمایشگاه موفق تر و تخصصیتر شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای شهر آفتاب گفت: بعد از دو سال تلاش، نمایشگاه شهر آفتاب یک برند جهانی شده است. ما راه خودمان را پیدا کرده ایم و هیچ مانعی سر راه خود نمی بینیم ضمن اینکه زمان بسیاری از زوایای خاموش را روشن خواهد کرد.
سیدی افزود: نباید اشکالات ما را از پا در بیاورد و قطعاً انگیزه و درک مدیران راهکار اصلی حل مشکلات خواهد بود.
به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه توماس دوز قائم مقام اتحادیه جهانی آیپک ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نمایشگاه بینالمللی دوسلف دورف و همچنین نمایشگاههای مختلف که توسط این کشور در سراسر دنیا برگزار میشود، گفت: ما در نمایشگاه چاپ و بستهبندی تجربه موفقی داشتیم و از آنجایی که تقاضا برای غذاهای بستهبندی شده افزایش مییابد ما نیز راههای مختلفی برای بستهبندی غذا، دارو و لوازم آرایشی ابداع کردهایم.
وی با بیان اینکه جمعیت دنیا در حال افزایش است و برهمین اساس با تقاضای فزآیندهای در عرصه غذاهای بستهبندی شده مواجه هستیم، گفت: نمایشگاههای متعددی در حوزه چاپ و بستهبندی برگزار کردهایم.
قائم مقام اتحادیه جهانی آیپک با اشاره به ویژگیهای نمایشگاه شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب محلی مدرن و نزدیک به فرودگاه است که میتواند ما را در راستای تقویم بینالمللی نمایشگاهیمان یاری کند و همچنین در این نمایشگاه زنجیره تامینکنندگان کنار یکدیگر جمع میشوند و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه آغازی برای برپایی نمایشگاههای دیگر باشد.