نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

بناهای تاریخی کردستان مورد بی‌مهری قرارگرفته‌اند

سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از بناهای تاریخی و قدیمی کردستان مورد بی مهری مسئولان قرارگرفته‌اند.

بناهای تاریخی کردستان مورد بی‌مهری قرارگرفته‌اند

به گزارش خبرنگارمهر، سید احسن علوی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد، گفت: هنر و تاریخ کردستان در بناهای تاریخی آن متجلی  و بیانگر  ارزش های متعالی مردم این منطقه است.

وی عنوان کرد: مجموعه کاری میراث فرهنگی باید به خود ببالند که میراث دار و حافظ و نگهدار بناهای فرهنگی و تاریخی منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان مینیاتوری از تمامی ظرفیت های گردشگری در کشور است، بیان کرد: بعد از صنعت نفت و خودروسازی،گردشگری پرسودترین صنعت در دنیا محسوب می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال 88 تعداد مسافران و گردشگران ورودی به استان یک میلیون و 500 هزار نفر بود که در سال گذشته این میزان بیش از 33 درصد کاهش پیدا کرد.

علوی پوشش مردم استان، رقص کردی،طبیعت بکر آن را از جمله ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان خواند و اظهارداشت: یکی از موارد حائز اهمیت ایجاد زیرساخت های اکوتوریسم در استان است که باید متناسب با ظرفیت های استان زیرساخت ها در این بخش فراهم شود.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه دریاچه زریوار مریوان مزیتی بین المللی است و باید برای حفظ و نگهداری از آن تلاش فراوانی کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی استان ما هم چون غارکرفتو رها شدند و مورد بی مهری مسئولان قرار گرفتند تنها سالانه هزینه هایی بابت نظافت آنها اختصاص می یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان