ابرار، 18/10/80
بسیار گفته اند که دین محمد صلی الله علیه و آله وسلم، دینی است سازش ناپذیر و ستیزه جو که هرگز در برابر بیدادگری های جباران و طاغوتیان سر تسلیم فرود نمی آورد و جواب سیلی را با سیلی می دهد; اما دین عیسی علیه السلام، دینی است سازش گر که همواره در برابر بیدادگری ها و فزون طلبی های خدایگان زر و زور و تزویر آرام می گیرد و «صلح سپید» را بر «نبرد سرخ » ترجیح می دهد . تا کنون چنین وانمود شده است که عیسی علیه السلام شخصیتی است کاهل و بی حال که در برابر جباران و زورگویان تاریخ، سرود بی مسؤولیتی و بی دردی و راحت طلبی زمزمه می کند و از هرگونه واکنش تلافی جویانه پرهیز می کند و همواره توجیه گر غارت گری های غارت گران است .
در این مقاله نویسنده محترم می کوشد تا به اثبات این حقیقت بپردازد که این پنداشت ها، حاصل دگرگونی ها و تحریف هایی است که تحریف گران در وصف شخصیت آن حضرت ابراز داشته اند و مذهب انقلابی و ظلم ستیز آن حضرت را به گونه ای دیگر جلوه گر ساخته اند . در حالی که به واقع، حضرت عیسی علیه السلام شخصیتی انقلابی است که لحظه ای در برابر حق کشی ها و بیدادگری های حاکمان و جور و نیرنگ های روحانیان دین به دنیا فروش، دم فرو نمی بندد و لحظه ای آرام نمی گیرد و چنین می گوید: «وارد شدن دولتمند به ملکوت خدا سخت تر است از داخل شدن شتر در ته سوزن » .
آن جا که روحانیان درباری را می بیند که برق طلا و ثروت، ایمان از کفشان ربوده است، چنین می گوید: «از کاتبان احتیاط کنید که خرامیدن در لباس دراز و تعظیم ها در بازار و کرسی های اول در کنایس و جایگاه های رفیع در ضیافت ها را دوست دارند . اینان که خانه های بیوه زنان را می بلعند و نماز را به ریا طول می دهند، عقوبت شدیدتری خواهند یافت » .
به عقیده نویسنده این مقاله، آنچه که موجب شد تا عیسی علیه السلام دچار دگردیسی گردد، تحریف بود . تحریف معنوی و جابه جا کردن جملات; فراموش نمودن و تعمدا از یاد مردم بردن پیام های آتشین; عدم یادآوری و تذکر سخنان انقلابی عیسی علیه السلام، همه دست به دست یکدیگر دادند تا عیسی علیه السلام را این گونه جلوه دهند .