نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

دوری از قرآن وارزش های اسلامی موجب رشد آسیب های اجتماعی شده است

سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل کاهش عواطف انسانی و رشد آسیب ها و جنایت در جامعه امروز دوری از قرآن و ارزش های اسلامی است.

دوری از قرآن وارزش های اسلامی موجب رشد آسیب های اجتماعی شده است

به گزارش خبرنگارمهر، سید احسن علوی امروز سه شنبه در همایش متمرکز آموزشی- توجیهی زائران کاروان حج تمتع که در کانون امام خمینی سنندج برگزارشد، گفت: بعد از فاصله یک ساله ای که از کشورمان زائری به سرزمین وحی اعزام نشد بار دیگر شرایط این سفر معنوی با تصمیم حکیمانه رهبری و مسئولان نظام برای عاشقان حج تمتع فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حج به معنای پناه بردن است، عنوان کرد: حجاج در این سفر معنوی به خداوند متعال پناه می برند و طلب مغفرت می کنند  و چند مدتی از دنیای مادی فاصله می گیرند.

وی اظهارداشت: تمام فکر و ذکر آدم ها امروزه متاسفانه درگیر مسائل مادی شده و از مسائل معنوی دور شده اند و همین یکی از دلایل وقوع آسیب ها و جنایات در دنیای امروز است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سرزمین وحی شرایطی برای زائران ایجاد می شود که آنها به غیر از عبادت و راز و نیاز با خالق هستی به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند چراکه این افراد به طواف دل می روند.

علوی بیان کرد: یکی از عوامل کاهش عواطف انسانی و رشد آسیب ها و جنایت در جامعه امروز دوری از قرآن کریم و ارزش های اسلامی است.

وی اظهارداشت: شریعت اسلام به وسیله ما مسلمان ها باید رعایت شود و این مهم منجر به داشتن جامعه اسلامی پاک و سالم می شود.

یکی از اعضای شورای افتاء کردستان هم در این همایش با اشاره به اینکه سه گروه مهمان خاص خداوند متعال می شوند، گفت: مدافعان مقدسات و کیان اسلامی، زائران حرمین شریفین و افرادی که در طول سال به حج عمره مشرف می شوند از مهمانان خاص پروردگار محسوب می شوند.

ماموستا سید محمد حسینی با اشاره به اینکه حج کنگره اسلامی و بزرگ ترین رکن دین ما است، عنوان کرد: زائران خانه خدا سفیر و نماینده  مملکت اسلامی خود در این دیار هستند و باید زائران ایران اسلامی سعی کند الگو و نمونه اخلاق باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان