شرکت خودروسازی "بی ام و" سخت در تلاش است تا نسل جدید "سری 1" را آماده تولید کند، اما قبل از به پایان رسیدن مراحل طراحی و توسعه نسل جدید سری 1 که به نظر نمیرسد به این زودیها اتفاق بیافتد، BMW تصمیم به ساخت و عرضه مدلهای فیس لیفت "سری 1" گرفته است که همراه با چندین پیشرانه 3، 4 و 6 سیلندر در قالب دو مدل 3 درب و 5 درب به مشتریان عرضه خواهد که میتوانید ویدیو و تصاویر جدید آن را در گالری
خودروبانک تماشا کنید.
مهمترین موضوع در خصوص مدلهای فیس لیفت، حذف دیفرانسیل عقب است و از حالا نیروی تولیدی موتور به چرخهای جلو ارسال خواهد شد که تنها معطوف به مدلهای استاندارد سری 1 نمیشود، بلکه مدل قدرتمند و پرچم دار M140i هم قربانی سیاستهای بی.ام.و در راه اندازی مدلهای فیس لیفت شده است و مدلهای جدید آن به صورت دیفرانسیل جلو به مشتریان عرضه خواهد شد، هرچند در کنار ارسال نیرو به سمت چرخهای جلو، شرکت سازنده از سیستم چهارچرخ محرک xDrive هم بر روی مدلهای M140i استفاده خواهد کرد تا پرچم دار این برند ضعیف به نظر نرسد.
بی ام و سری 1 فیس لیفت
پیش از معرفی نسخه فیس لیفت، شاهد فعالیت پیشرانه 3 لیتری توربوشارژر شش سیلندر در زیر کاپوت بی.ام.و M140i بودیم که میتوانست نیروی 340
اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و همچنین گشتاور 500 نیوتن متری تولید کند که توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به سمت چرخ های محرک خودرو ارسال می شود، اما حالا طبق اطلاعات بدست آمده، به نظر می رسد که مدل جدید M140i یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر همراه با سیستم چهارچرخ محرک دریافت کرده است که باتوجه به کمتر شدن 2 سیلندر، باید انتظار حداکثر قدرت 300
اسب بخار از آن داشت تا یک عملکرد مناسب داشته باشد و یک جانشین خلف برای پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری به شمار آید که پیش از این بر روی M140i فعالیت میکرد.
بی ام و سری 1 فیس لیفت
برای کسانی که صبر بالایی دارند و مایل هستند نسل جدید سری 1 را داشته باشند، باید گفت که به احتمال زیاد در اواخر سال 2018 میلادی و یا در اوایل سال 2019 میلادی نسل جدید سری 1 آماده تولید خواهد شد که به دلیل استفاده از پلتفرم جدید UKL، میتواند یک کابین بزرگتر، کاهش وزن و همچنین تغییرات بسیار بزرگی داشته باشد، بویژه اینکه مدل های فیس لیفت سری 1 ویژگیهای اصلی خود را از دست دادهاند که نمونه آن میتواند حذف دیفرانسیل عقب باشد. هرچند نظر سنجی هایی که BMW در سال 2010 میلادی انجام داده است نشان داده اند که حدود 80 درصد از صاحبان سری 1 اهمیتی به سیستم انتقال قدرت یک خودروی هاچ بک نمیدهند و بر این باور بودهاند که ماشینشان یک خودروی محور جلو محرک است!.