ماهان شبکه ایرانیان

بیشتر بدانید

خطای هنری مغز انسان   چرا نقاشی های سبک "امپرسیونسم" بیشتر مورد اقبال عمومی واقع می شوند؟پاسخ این است که : این امکان وجود دارد که "سیستم هشدار اولیه" مغز انسان در این زمینه دروغ بگوید و خطا کند

بیشتر بدانید

خطای هنری مغز انسان
 

چرا نقاشی های سبک "امپرسیونسم" بیشتر مورد اقبال عمومی واقع می شوند؟پاسخ این است که : این امکان وجود دارد که "سیستم هشدار اولیه" مغز انسان در این زمینه دروغ بگوید و خطا کند. در این صورت آن چه اتفاق می افتد یک هوشیاری مبهم و تاریک است . نقاشی های سبک امپرسیونیسم شاید بهترین و مورد توجه ترین نقاشی های در سطح جهان باشند. یک مطالعه روی بیش از 90 هزار نفر از مردم انگلستان در سنین 13 تا 90 سالگی نشانگر این بود که مردم به هنر امپرسیونیسم توجه بیشتری دارند و آن را به سبک کوبیسم ، هنر رنسانس و سبک هنری ژاپنی ترجیح می دهند . این نوع نقاشی ها بسیار جذاب و دل فریب هستند، زیرا فرم و شکل آنها محو ، گنگ و نامشخص است و این فرم محو مستقیما با "بادامه مغز" ارتباط برقرار می کند.
در این صورت یک ناحیه از مغز انسان درگیر پردازش احساسات می شود و بادامه مغز همچون سیستم هشدار اویه مغز فعالیت می کند. نیروی تصاویر و عکس های مبهم و دو پهلو چنان است که در مغز انسان اقدام به ایجاد تاویل و تفسیر شخص از یک اثر می کند. قالب های محو و تیره همچنین لکه های رنگ ، باعث می شوند که مردم در حافظه هایشان جزئیات و ریزه کاری های مفقود و ناپیدا را ترسیم ذهنی کرده و به نوعی آنها را پر کنند. لذا این تصاویر پر ابهام و نامشخص بیشتر ذهن انسان را از بُعد روانی نسبت به نقاشی های صریح و شفاف درگیر می سازند."پاتریک کاواناگ" عصب شناس دانشگاه هاروارد می گوید : " یک مطالعه در سال 2003مبین این نکته بود که واکنش های بادامه مغز در تصاویر مشابه ، بیشتر به اشکال خوابیده و ملایم متمایل است تا مدل های فرم های تیز و نوک دار." کاوانلاگ می افزاید : "این نکات ، حاکی از این است که تصاویر مبهم از برتری خاصی برخوردارند زیرا ناخودآگاه دسترسی می یباند و در این حالت تصاویر رمز گونه در مناطق مغزی با هوشیاری پیوند و اتصال پیدا می کنند، و پردازش تصویری در افرادی که به عکس های مبهم و گنگ خیره می شوند به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد."ساختار و شالوده ، قطعات خام و ناپخته و حالات ویژه هنر امپرسیونیسم ، ممکن است درنگ (تاخیر) در واکنش های هوشیاری ما ایجاد کنند که این حالت برخاسته از ظرفیت این نوع نقاشی ها است که در بسیاری از اوقات جایگاه احساسی مغز ما را برانگیخته می کنند.

هورمون ها مقصر نیستند
 

در افسردگی پس از زایمان ، مقصر اصلی طغیان هورمون ها نیست! بلکه مغز زنان به پردازش احساسات منفی متفاوت می پردازد.
"مری فیلیپس" از دانشگاه پیتزبورگ در پنسیلوانیا به همراه همکارانش ، از اسکن ام .آر. ای برای مقایسه مغز چهادره زن با افسردگی پس از زایمان و شانزده مادر بدون این عارضه استفاده کردند. گروه پژوهشی به این افراد تصاویری را ارائه کرد که در آنها صورت های "عصبانی" و "غمگین" وجود داشت و آنها باید در طول زمان اسکن ، به این تصاویر خیر می شدند.
گروه تحقیقاتی دریافتند در زنانی که افسرده شده اند، ناحیه "کورتکس" مغز فعالیت کمتری نسبت به زنانی دارد که دچار افسردگی نیستند.
اغلب زبانی که دچار افسردگی پس از زایمان بودند ، این مسئله را به تولد نوزادشان مرتبط می ساختند. گروه پژوهشی دریافته بودند که افراد افسرده احساسات منفی خود را اغلب در قالب تصاویر بیان می کنند. به هر روی در این زمینه نیازمند تحقیقات و پژوهش های بیشتری هستیم.

گوزن پنجاه سانتی متری!
 

یک گونه جدید از پستانداران در جنوب شرق آسیا در مناطقی کوهستانی از کشور "میانمار" کشف شده است . این جانور نوعی گوزن محسوب می شود که به آن "گوزن برگی" می گویند. ارتفاع آن در حالت ایستاده (تا شانه ها) 50 سانتی متر و وزن آن حدود 12 کیلوگرم است. دانشمندان حیات وحش این جاندار را کوچک ترین گونه گوزن در دنیا می دانند.

این بلبل ، کچل است!
 

یک پرنده منحصر به فرد نغمه سرا در شرایط محیطی سخت در کشور "لائوس" زندگی می کند که توسط دانشمندانی از انجمن محیط وحش و دانشگاه "ملبورن" کشف شده است . آنها به این پرنده لقب "بلبل کچل" داده اند، زیرا این پرنده ها در صورت و قسمتی از سر خود‌، پرهای اندکی دارد. طبق نظر دانشمندان این پرنده تنها نمونه از پرندگان نغمه سرا و کچل در آسیای میانه به شمار می آید . بلبل ها خانواده ای با بیش از 130 گونه در جهان هستند.
منبع:دانشمند شماره 566
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان