۵ آزمایش زنانه

بیشتر خانم‌ها در هر سنی که باشند همواره نگران سلامت خود هستند. بهترین راه برای مطمئن‌شدن از سلامت جسمی، انجام تست‌های سلامت یا چکاپ‌های دوره‌ای است

5 آزمایش زنانه

بیشتر خانم‌ها در هر سنی که باشند همواره نگران سلامت خود هستند. بهترین راه برای مطمئن‌شدن از سلامت جسمی، انجام تست‌های سلامت یا چکاپ‌های دوره‌ای است. اما بسیاری از خانم‌ها تمایلی به انجام این‌گونه تست‌ها ندارند. دلایل آن هم کاملا واضح است: یا از شنیدن خبر بد وحشت دارند یا گمان می‌کنند انجام خود این تست‌ها وضعیت را بدتر می‌کند. متخصصان به شما اطمینان می‌دهند در صورتی که سالانه پنج نوع تست را انجام دهید، زندگی‌تان بهتر از چیزی خواهد شد که هست.
 

آزمایش ماموگرافی:
 

تمام خانم‌ها از سن 40 سالگی باید انجام آزمایش ماموگرافی را آغاز کنند. این آزمایش به شما کمک می‌کند بفهمید سرطان پستان دارید یا نه. هرچه زودتر متوجه این سرطان بشوید، بهتر است. در بیشتر افرادی که خیلی سریع متوجه سرطان سینه‌شان شده‌اند، احتمال زنده‌ماندن 88 درصد افزایش یافته است. در صورتی که شما سابقه خانوادگی دارید حتما زودتر به پزشک مراجعه کنید و به توصیه متخصصان، زمان آزمایش را طوری انتخاب کنید که دوره ماهانه‌تان تمام و در نتیجه سینه‌ها حساس نباشند.

تست جسمانی:
 

این تست جزو مهم‌ترین آزمایش‌ها و در واقع یک معاینه کلی است. کافی است شما سالانه یک بار نزد پزشک بروید و درباه سلامتی‌تان با او صحبت کنید. از تغییرات شیوه زندگی و مشکلاتی مانند افزایش وزن یا انواع دردهایتان، برایش بگویید، سوالات‌تان را بپرسید و از او بخواهید درباره ورزش یا مکمل‌های غذایی‌ شما را راهنمایی کند.

ارزیابی پوست:
 

این نوع آزمایش برای تشخیص سرطان پوست ضروری است و با تشخیص به موقع، احتمال زنده‌ماندن را حدود 100 درصد بالا می‌برد. طی این ارزیابی، متخصص پوست تمامی خال‌ها و لک‌های روی پوست‌تان را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت شک‌کردن به سرطانی بودن یک خال، نمونه‌گیری کرده و آن را به آزمایشگاه می‌فرستد. اگر خال شما سرطانی باشد، پزشک متخصص بافت نواحی اطراف خال را بی‌حس کرده و با خارج‌کردن این بافت، شما را از شر سرطان خلاص می‌کند.

آزمایش قند خون:
 

در صورتی که شما عوامل ابتلا به دیابت مانند اضافه کردن وزن را دارید، حتما از پزشکتان بخواهید برای شما یک آزمایش قند خون بنویسد. برای این آزمایش شما باید از هشت ساعت قبل از آزمایش ناشتا باشید. محلولی حاوی گلوکز باید بنوشید و سپس هر 30 تا 60 دقیقه به مدت دو ساعت از شما خون گرفته می‌شود. شاید این آزمایش کمی از وقت شما را بگیرد اما باور کنید سلامت‌تان ارزش گذاشتن این وقت را دارد.

ارزیابی دندان:
 

شما باید حداقل روزی دو بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. هر شش ماه یک بار برای چک‌ کلی به دندان‌پزشکی بروید. چکاپ کلی دهان و دندان شما را از علایم بیماری لثه و در نتیجه ضایعات دندانی باخبر می‌کند. پرکردن یک دندان گاهی سبب می‌شود شما خیلی زود جلوی گسترش بیماری را بگیرید و مجبور به کشیدن دندان نشوید.

 

منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان