قدس و فلسطین با وحدت آزاد خواهد شد

وحدت اسلامی از نظر استراتژیکی عامل مهمی در تحرکهای اسلامی جهان است. اساساً اسلام دعوت و وحدت میان تمام انسانها کرده و به وحدت مسلمانان اکتفا نکرده است. در قرآن آمده است «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین» مسلمانان به عنوان اولین امت، مسئولیت ایجاد وحدت بین انسانها را به وسیله اسلام به عهده دارند. ولی مسلمانان برای اینکه بتوانند به این جهان وحدت ببخشند و اسلام را در جوامع بشری وارد سازند ابتدا باید خودشان متحد باشند چون اگر مسلمانان نتوانند وحدت را در میان خودشان برقرار سازند نخواهند توانست که اسلام را به جوامع بشری وارد سازند و نخواهند توانست پاسخها و راه حلهای اسلام را به جوامع بشری جهت حل مشکلات کنونی جهان ارائه دهند. به همین دلیل از نظر عقیدتی این تنها وسیله ایست که مسلمانان می توانند با آن به اهداف خود برسند. پس
مسلمانان نخواهند توانست به اهداف خود برسند مگر اینکه متحد شوند. در عقیده وحدت داشته باشند، در قانون و شریعت وحدت داشته باشند، در حل مشکلات، وحدت داشته باشند و در مقابله با دشمنان نیز با هم وحدت داشته باشند.
باید توجه کرد که تفرقه نزد دشمن صرفاً شعار نیست بلکه عین عمل است، نقشه است برنامه است، روش است، سیاست است. این دشمن به طور مستمر در این راه کار می کند و برنامه های زیادی را به منظور تفرقه اندازی بین مسلمانان طرح می ریزد و در این معنا تفرقه از نتایج کار این شیطانهاست. از آنجایی که تفرقه انداختن توسط دشمانان صرفاً شعار نیست بلکه عین عمل است، وحدت نیز باید صرفاً شعار باشد و باید برنامه ریزی شده و طبق روشهای عقلی و جزو سیاست روزانه مسلمانان باشد. پس کسانی که در راه وحدتِ مسلمانان در مقابله با این شیطانها می کوشند، این وحدت الهی خواهد بود و نه شیطانی.
امّا اولین قدم در تفرقه انداختن در جهان اسلام، تقسیم آن به چندین کشور و نژاد و مذهب است. قدم دوم ایجاد اختلاف در روابط دو کشور است چه اختلافات عقیدتی باشد چه اقتصادی و سیاسی و امنیتی. این بدین معناست که این دشمن می تواند هر وقت که بخواهد روابط مسلمانان را به هم بزند. البته دستگاههای تبلیغاتی را نیز برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به کار می گیرد. عامل دیگری هم هست و آن سلطه دشمن بر ثروتهای مسلمانان در منطقه است که این از مهمترین اقدامات دشمن در تفرقه اندازی است.
درباره آثار وحدت باید گفت: وحدت بین مسلمانان، امت اسلام را واحد و یکپارچه می سازد. جامعه ای که متحد و کیان سیاسی متحد و نیز استقلال مسلمانان را بیشتر می کند، قدرت و ثروتهایشان در دستهای خودشان قرار خواهد گرفت. یعنی در این صورت استقلال سیاسی و رشد اقتصادی محقق خواهد شد و مسلمانان خواهند توانست مشکلات خود را خودشان حل کنند و از همه مهمتر اینکه وقتی مسلمانان جهان متحد شوند قدس و فلسطین هم آزاد خواهد شد. انشاءالله.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر