سارا شاهی بازیگر سریال «مظنون» از نقش شجاعانه‌اش در این سریال می‌گوید

سارا شاهی از دفتر‌های حقوقی نقش‌اش در سریال «تقریبا قانونی» Fairly Legal فاصله گرفته و با نقش‌اش در سریال «مظنون» به دنیای جاسوس‌های مخفی نزدیک می‌شود. شاهی پیشنهاد بازی در این سریال را درست بعد از سریال Fairly Legal دریافت کرد. برای بازیگری مثل او که در Chicago Fire نیز بازی کرده بود، پذیرفتن این نقش یک انتخاب واضح بود. او می‌گوید:

سامانتا (ثمین) شاو Samatha Shaw کیست؟ اگر جیسون بورن Jason Bourne و کت‌وومن Cat Woman بچه‌ای داشتند احتمالا شبیه سامانتا می‌شد. سارا که بازیگر سریال «تقریبا قانونی» Fairly Legal نیز بوده‌است از حضورش در سریال «مظنون» Person of Interest می‌گوید.

سارا شاهی از دفتر‌های حقوقی نقش‌اش در سریال «تقریبا قانونی» Fairly Legal فاصله گرفته و با نقش‌اش در سریال «مظنون» به دنیای جاسوس‌های مخفی نزدیک می‌شود. شاهی پیشنهاد بازی در این سریال را درست بعد از سریال Fairly Legal دریافت کرد. برای بازیگری مثل او که در Chicago Fire نیز بازی کرده بود، پذیرفتن این نقش یک انتخاب واضح بود. او می‌گوید:

من با کار جونا نولان Jonah Nolan تهیه کننده سریال از قبل آشنا بودم و در مقابل داستان نمی‌توانستم مقاومت کنم.

شاهی نقش سامانتا شاو، کسی که قبل از وقوع عملیات‌های تروریستی به دنبال تروریست‌ها می‌گردد و آن‌ها را از بین ‌می‌برد را به‌ تصویر می‌کشد. شاو در واقع نسخه مونث ریس ( با بازی جیم کویزل Jim Caviezel) و فینچ ( با بازی مایکل امرسون Michael Emerson) (زوج اصلی سریال «مظنون») است.
شاهی درباره نقشش می‌گوید:

این نقشی است که تا‌بحال کمتر بازی کرده‌ام، در واقع این موقعیت که بتوانم بچه شیطان درونم را بسنجم فوق‌العاده بود، برای این نقش من یک دوره فشرده هنر‌های رزمی و اصول مبارزه را گذراندم. این دوره‌ها برای من آسان بود.خیلی ساده هم نه، اما برای من خوب بودند، قضیه‌‌ای که شوهرم را حسابی تحت تاثیر قرار داده‌است و او حالا دیگر از من می‌ترسد!

شاهی درباره ورود ناگهانی‌اش به دنیای سریال «مظنون» می‌گوید، این‌که در نظر دارد این یک بازگشت عادی به تلویزیون برایش باشد و یا همانند ریس و فینچ Reese and Finch همه را مجذوب خود کند.

در ادامه مصاحبه کوتاهی با این بازیگر ایرانی‌الاصل را می‌خوانید.

 

نقش شاو را چطور توصیف می‌کنید؟

شاو یک افسر مخفی است که در یکی از مخفی‌ترین شاخه‌های نظامی دولت کار‌ می‌کند. اگر قبلا از من درباره این شغل می‌پرسیدید جوابی نداشتم، اما الان دیگر کاملا می‌دانم. در اصل، او یک جاسوس جسور است. او هم مثل ریس و فینچ جلو عملیات تروریستی را قبل از وقوعشان می‌گیرد. خیلی دقیق نمی‌توانم به شما بگوییم او چطور به دنیایشان وارد می‌شود، چون اگر بگویم داستان را لو داده‌ام و مجبورم شما را بکشم، کاری که الان بلد هستم.(می‌خندد) من می‌توانم همه شما را سر این موضوع بکشم. شاو در نحوه عملکرد و مبارزه‌هایش همانند یک ماشین یا ربات است. او به شدت جدی و سخت‌گیر است. او یک روی تاریک و عمیق دارد و نوعی شکنندگی که همراه این روحیه است.

ورودش را چگونه توصیف می‌کنید؟

خیلی دقیق نمی‌توانم برایتان بگویم، اما همین‌قدر می‌گویم که انگار در این شخصیت احساس ترس وجود ندارد ، انگار تکه‌ای برای کامل شدن نیاز دارد، در قسمت‌های بعد آن می‌فهمیم قضیه از چه قرار است. این شخصیت یک آدم آسیب‌دیده است، که در زندگی‌اش از او مراقبت کافی نشده است. من چند وقت پیش در حالی صداگذاری کار بودم، بازی‌هایم را نگاه کردم و متوجه شدم که او واقعا جسور است! این آدمی است که هیچ نقطه مشترکی با من ندارد! این نقش از خود من هم حتی باحال‌تر است!

این حرف که وقتی وارد داستان سریال می‌شود زوج جذاب سریال «مظنون»، ریس و فینچ را به چالش می‌کشد، حرف درستی است؟

البته، او در نحوه عملکرد و مبارزه‌اش مشابه آن‌هاست. او رقیب اصلی آن‌هاست، شبیه هیچ‌کدام از ادم‌هایی که با آن‌ها تابحال مواجه شده‌اند نیست. این حتی از قسمت اول هم واضح است.

رابطه سه نفره این‌ها چطوراست؟

از نظر کاراکتر خیلی نمی‌توانم نظر بدهم، به عنوان یک بازیگر از کار کردن مقایل جیم کویزل Jim Caviezel و مایکل امرسون Michael Emerson حرف می‌زنیم، آن‌ها بسیار حرفه‌ای‌اند و به کارشان اهمیت می‌دهند، چه پشت و چه جلو دوربین باشند.

شما گفتید که فیلم‌های اکشن کمتر بازی کرده بودید، این تجربه اوایل برایتان سخت بود؟

این سریال بسیار اکشن است، چیزی که برای من یک اولین بود. و این چیزی است که متوقف نمی‌شود. از لحظه‌‌ای که یک قمت شروع می‌شود تا لحظه‌ای که تیتراژ پایانی پخش می‌شود هیجان‌آوراست. 95 درصد صحنه‌‌های اکشنی که می‌بینید خود من آن‌ها را بازی کرده‌ام.

سریال Fairly Legal هم پر از دویدن و فعالیت بود.

(با خنده) پر از دویدن با کفش‌های پاشنه‌‌بلند. هیچ‌چیزی من را برای این سریال آماده نکرده بود.

می دانید کی به «مظنون» برخواهید گشت؟

من خیلی دقیق نمی‌دانم، تنها چیزی که به من گفته‌اند این است که این یک داستان دنباله‌داراست و آن‌ها می‌توانند تا آخر سال هرچند بار که می‌خواهند من را جلوی دوربین ببرند.

شما در سریال Chicago Fire نیز بازی کرده‌اید ، تا بحال در تلویزیون حضور داشته‌اید. ممکن است در آینده دوباره به Chicago Fire برگردید؟

آن سریال یک قرارداد 5 قسمته بود و باعث می‌شد من هر هفته هم‌بازی تیلور کینی Taylor Kinney باشم! به نظرم نقشه‌هایی برای Renee Royce رنی و Severide سوراید( نقش‌های تیلور و خودش در این سریال) در سر دارند که در آینده معلوم خواهد شد. احتمالش وجود دارد که من به این سریال برگردم، چیزی است که همه از من می‌خواهند. کارگردانان، بازیگران می‌خواهند و به نظر می‌رسد هنوز بین رنی و سوراید کار ناتمام وجود داشته باشد. همه این‌ها مرا تشویق به حضور دوباره در این سریال می‌کنند.

آیا شما باز هم در اولین فصل یک سریال بازی خواهید کرد؟

بعد از دو سال بازی در سریال« Fairly Legal» و «زندگی» Life ، در واقع همه چیز به این بستگی دارد که کدام نقش مرا جذب ‌کند. و اگر این نقش جدید نقشی مانند این ها باشد با اینکه نفر اول بودن در لیست بازیگران احتمالی و سپس نقش اصلی را به کس دیگری واگذار کردن مخالفم، حتما آن نقش را می‌پذیرم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان