ماهان شبکه ایرانیان

صالحی امیری:

برای حضور در دولت دوازدهم تابع تصمیمات رییس جمهور هستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حضورش در دولت دوازدهم گفت: این از اختیارات ریاست جمهوری است و ما تابع تصمیمات ایشان هستیم، آنچه برای ما مهم است موفقیت رئیس جمهور و دولت آینده است.

برای حضور در دولت دوازدهم تابع تصمیمات رییس جمهور هستم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جمع بندی و نظرش در خصوص عملکرد این وزارتخانه در دوران مسئولیتش، اظهارداشت: ارزیابی باید توسط رئیس جمهور انجام شود. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند استراتژی را دنبال می کنیم، اولین اقدام ما ایجاد ثبات در فضای فرهنگی بود، زیرا ما معتقدیم بدون آرامش و ثبات نمی توان اقدامات فرهنگی داشت.

وی واگذاری امور به نهادهای صنفی را سیاست دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: در 25 استان انتخابات خانه فرهنگ برگزار شد و برای هر استان هیات هفت نفره انتخاب شد، زیرا من معتقدم خانه مطبوعات یکی از مهمترین نهادهایی است که می تواند از حقوق خبرنگاران دفاع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت خانه سینما را یکی دیگر از اقدامات خود دانست و افزود: استراتژی ما تقویت نهادهای صنفی بود که قدم های خوبی در این حوزه برداشتیم. تعامل سازنده حوزه هنر با اجزای فرهنگی نظام بسیار مهم است و تنها راه تداوم اقدامات فرهنگی در کشور است.

صالحی امیری همچنین در خصوص حضورش در کابینه دولت دوازدهم گفت: این از اختیارات ریاست جمهوری است و ما تابع تصمیمات ایشان هستیم، آنچه برای ما مهم است موفقیت رئیس جمهور و دولت آینده است.

وی در ادامه با اشاره به هفته کرامت گفت: همزمان در 700 شهر و 77 کشور برنامه هایی به این مناسبت برگزار می شود. آنچه باید بدانیم این است که این سرزمین متعلق به ائمه اطهار است و اشاعه فرهنگ رضوی، اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مطالب مطرح شده در خصوص فیلم «ساعت 5 عصر» گفت: راجع به سینما یک نظام منسجم وجود دارد و فیلم مسیر قانونی خود را طی کرده و مجوزهای لازم را گرفته است. من به عنوان وزیر مداخله مستقیمی در این فرآیند نخواهم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان