ماهان شبکه ایرانیان

ویژگی مردان

مرد به نوار کشی شبیه است مرد به نوار کشی شبیه است استعاره از نزدیک شدن، دور شدن و دوباره نزدیک شدن است

ویژگی مردان

مرد به نوار کشی شبیه است

مرد به نوار کشی شبیه است استعاره از نزدیک شدن، دور شدن و دوباره نزدیک شدن است . وقتی مردی به زنی عشق می ورزد، در فاصله های معین مرد خودش را عقب می کشد و دوباره به زن نزدیک می شود. زن عقب نشینی مرد را اشتباه برداشت می کند و دلیل آن هم این است که زن معمولا به دلایل گوناگون خودش راعقب می کشد مثلا زمانی که زن اعتماد ندارد که همسرش احساسات او را درک می کند، یا آزرده خاطر شده یا کاری را اشتباه انجام داده و... در صورتی که مرد علاوه بر چنین علتهایی برخی زمانها بدون اینکه اشتباهی از همسرش سر زده باشد خودش را عقب می کشد تا احساس استقلال و خودمختاری نماید. چنانچه مرد امکان عقب نشینی پیدا نکند، هیچ گاه فرصتی را جهت نزدیک شدن به همسرش به دست نمی آورد. زن اگر بر صمیمیت مدام پافشاری ورزد و یا به دنبال همسرش که در حال عقب نشینی است راه بیفتد در این حالت مرد همواره می کوشد بگریزد و از همسرش فاصله بگیرد. زیرا او هیچ گاه فرصتی جهت احساس تمایل شدید خویش به عشق ورزی پیدا نمی کند.
مرد به خودی خود جای نیاز به صمیمیت و خودمختاری را مرتب با یکدیگر عوض می کند. وقتی مرد در حال عقب نشینی است زمان مناسبی برای گفتگو نیست باید صبر کرد تا او دوباره بازگردد در این فرصت طلایی که مرد خواهان صمیمیت و گفتگوست زن معمولا به 3 دلیل جهت صحبت پیش قدم نمی شود:
1- نگران صحبت کردن است چون آخرین باری که قصد صحبت کردن داشت مشاهده کرد که شوهرش عقب نشینی کرد.
2- زن از ناراحتی شوهرش می ترسد به همین دلیل منتظر می ماند تا شوهرش با او درددل نماید.
3- زن نمی خواهد با شروع کردن صحبت گستاخی و بی ادبی خود را به همسرش نشان دهد برای آنکه خودش را مؤدب جلوه دهد به جای صحبت در مورد افکار و احساسات خود به اشتباه سؤالاتی در مورد افکار و احساسات مرد می کند وقتی مرد چیزی برای گفتن ندارد چنین نتیجه می گیرد که شوهرش دوست ندارد با او صحبت کند .
آنچه زن باید در مورد مرد بداند این است که مرد باید دلیلی برای حرف زدن داشته باشد او صرفا برای در میان گذاشتن احساساتش وارد گفتگو نمی شود اما وقتی برای مدتی زن صحبت می کند، مرد لب به سخن می گشاید پس زمانی که مرد نیاز به صحبت کردن دارد این زن است که باید موقعیت شناسی کند و در زمان نیاز او صحبت را آغاز کند و پیش قدم شود. اگر زن صحبت کند و به گونه ای حرف بزند که مرد احساس نکند مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته و به تدریج خودش را وارد گفتگو می کند، اما اگر مرد احساس کند همسرش از او تقاضای حرف زدن دارد از خود مقاومت نشان داده و حتی اگر هم بخواهد چیزی بگوید سعی می کند خاموش بماند.
تلاش مستقیم جهت به صحبت واداشتن مرد شیوه مناسبی نیست زن ابتدا باید سنجش موقعیت کند ببیند مرد آیا در مرحله عقب نشینی قرار گرفته یا در مرحله ای که نیاز به گفتگو دارد اگر در زمان عقب نشینی به سر می برد که هیچ نباید سعی در برقراری ارتباط کند اما اگر تشخیص داد که زمان گفتگو فرارسیده به جای آنکه پشت سر هم از او سئوال کند و یا از او تقاضای صحبت نماید. بایستی به همسرش نشان دهد که حتی وقتی فقط به حرفهای او گوش می کند، از او سپاسگزار است. در آغاز حتی زن بایستی مرد را تشویق به حرف زدن نکند «به جای آنکه انتظار داشته باشیم مرد بی پرده سخن بگوید بهتر آن است که به او گوش دادن را بیاموزیم.»
همین که مرد به حرفهای همسرش گوش می دهد و در مقابل مورد تقدیر قرار می گیرد به تدریج و ناخودآگاه شروع به صحبت می کند و حرف دلش را مطرح می سازد. این زمانی اتفاق می افتد که مرد احساس می کند به دلیل گوش دادن مورد تشویق و تقدیر قرارگرفته و به خاطر سکوتش و مطرح نکردن حرف دلش طرد نشده .
عواملی که زن مانع چرخش مدار صمیمیت مرد می شود:
1- جسمی: مرد ممکن است به اتاق دیگری برود و زن دنبال او راه بیفتد.
2- عاطفی: زن نگران شوهرش است او با توجه و تمجید باعث ناراحتی او می شود. مخالف تنها بودن شوهرش است.
3- ذهنی: زن با مطرح کردن سؤالاتی که موجب می شود مرد احساس تقصیر کند مانع عقب نشینی مرد می شود. راضی نگهداشتن همیشگی مرد و پذیرای بیش ازاندازه به طوری که زن هیچ عیب و نقصی در کارش نباشد تا شوهرش دلیلی برای عقب نشینی نداشته باشد به طوری که زن خود را فراموش می کند تا به شکلی که شوهرش می خواهد درآید . زن احساسات واقعی خویش را بروز نمی دهد و از انجام هر کاری که موجب ناراحتی شوهرش است خودداری می کند.
پس از طی کردن دوران عقب نشینی مرد زمانی فرامی رسد که خواهان نزدیک شدن است در چنین شرایطی زن که از این روحیه مرد آگاهی لازم را ندارد به تنبیه و مجازات مرد می پردازد و از بازگشت مرد به سوی خود جلوگیری می کند. این رفتارها عبارتند از:
1- جسمی: ازعشق ورزی جسمانی با شوهرش امتناع کرده، وقتی مرد به خاطر عقب نشینی خود تنبیه می شود شاید از ترس اینکه دوباره تنبیه شود دست از عقب نشینی برداد این ترس باعث می شود تا او در آینده هیچ گاه خودش را عقب نکشد از این رو چرخش مدار صمیمیت از حرکت می ایستد.
2- عاطفی: وقتی مرد بازمی گردد همسرش مخالفت و اعتراض خود را از راههای گوناگون چون کلمات زننده صدای بلند و نگاه های اخم آلود به شوهرش نشان می دهد مرد احساس می کند توانایی خشنود کردن و ارضای نیازهای همسرش را ندارد و تسلیم می شود.
3- ذهنی: زن از صحبت کردن و در میان گذاشتن احساساتش با مرد خودداری می کند، زن سرد و بی روح می شود و به شوهرش فرصتی به منظور آنکه شنونده و شوهر خوبی برای او باشد نمی دهد در واقع زمانی که مرد با خوشحالی از غار ذهن خویش بیرون می آید مورد کم لطفی همسرش قرار می گیرد. و این باعث می شود مرد احساس کند ارزش و شایستگی عشق و محبت همسرش را ندارد و می ترسد که دوباره خود را به همسرش نزدیک کند و گمان می کند که همسرش او را نخواهد پذیرفت همین ترس و نگرانی موجب می شود که پس از سفر به درون غار ذهن خویش، پیش همسرش بازنگردد.
منبع:مقاله ویژگی مردان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان