نقش مؤثر دولت و مجلس در بسترسازی "جهاد اقتصادی "

برای تحقق شعار "جهاد اقتصادی " باید فرهنگ ایثار و فداکاری در کشور ایجاد شود. مهدی محمدی فرد معاون پارلمانی و امور بین الملل وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت: اینکه مقام معظم رهبری نفرموده اند توسعه یا تحول و جهاد اقتصادی را برای نام گذاری امسال انتخاب کرده اند، نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب یک نگاه خاصی به مباحث اقتصادی دارند و این موضوع یک جنبه آرمانی دارد.
وی ایثارگری های دوران دفاع مقدس را یادآور شد و با بیان اینکه تحقق شعار "جهاد اقتصادی " نیازمند جهاد، ایثار و فداکاری در بحث اقتصادی است تا تحول به مفهوم واقعی، افزایش تولید و ایجاد قدرت اقتصادی در کشور را شاهد باشیم، اظهار داشت: باید برای تحقق شعار "جهاد اقتصادی " روی این موضوع کار بیشتری انجام داده و ایثارگری و فداکاری در بخش اقتصاد برای مردم، بخش خصوصی و دولتی فرهنگ سازی شود.
معاون پارلمانی وزیر کشور در خصوص راهکارهای تحقق شعار "جهاد اقتصادی " خاطرنشان کرد: نگاه مان در جهاد اقتصادی باید یک نگاه آرمانی و ایثارگرانه باشد و باید این فرهنگ را که یک‎شبه می شود پولدار شد، تغییر دهیم و فرهنگی ایجاد کنیم که یک نسل باید 10 سال فداکاری کند تا نسل بعدی و یک دهه بعد بهره آن را ببرد.
محمدی فرد با اشاره به اینکه فرهنگ ثروت بادآورده و یک شبه ثروتمند شدن را باید در ذهن مردم و جوانان تغییر داد، گفت که برای این کار مقدمه ای نیاز است که دولت انجام داده و بحث هدفمند کردن یارانه ها را که عنوان اصلی آن تحول اقتصادی است، اجرا کرده است. گام بعدی که باید انجام شود و دنبال می شود، بحث زمینه سازی ساختارها و مقررات کشور برای ادامه طرح تحول اقتصادی است تا بانک ها با بهره بسیار کم بتوانند به بخش خصوصی وام بدهند. سیستم مالیاتی کشور باید متحول شود و تعادل ایجاد کند و البته باید در بحث گمرک نیز کیفیت کالاهای وارداتی بررسی شود تا به تولیدات داخلی لطمه وارد نشود که این کارها زمینه سازی برای سرعت بخشیدن در رسیدن به هدف است.
معاون پارلمانی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم طرح عمومی اختلاف نظرها توسط مسئولان چه باید کرد، اظهار داشت: یکی از ملزومات و مقدمات اقتصاد ایجاد امنیت ذهنی در جامعه است که در درجه اول باید خود قوای سه گانه این فضا را ایجاد کند که الحمد لله هست و ما باید از این موضوع حداکثر استفاده را ببریم.
محمدی فرد با اشاره به همسو بودن سه قوه این موضوع را فرصت مناسبی دانست و تاکید کرد: مجلس یک مجلس اصولگرا است و در کنار دولت قرار دارد و دولت نیز همین‎گونه در کنار سایر قوا قرار دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم و فضایی آرام و روانی برای جامعه ایجاد کنیم تا زمینه سازی برای بستر جهاد اقتصادی صورت گیرد البته به طور طبیعی مشکلات و چالش هایی است که رهبری نظرشان این است که این سه قوه که با هم همسو هستند زمانی که اشکالاتی به وجود می آید، حاشیه ها متن را تحت تأثیر قرار ندهد و این موضوع باید آسیب شناسی و مورد توجه قرار گیرد.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر