ماهان شبکه ایرانیان

جهاد علمی، موتور محرکه جهاد اقتصادی است.

 استاندار قم در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد علمی، موتور محرکه جهاد اقتصادی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی کشور طی سخنانی اظهار داشت: بنیان دانشگاه در کشوربراساس لیبرالیسم و تفکر جدایی و بلکه تعارض دین و علم شکل گرفت و بدیهی است که محصول چنین تفکری مطلوب نظام دینی نیست .
وی افزود: رابطه علم و دین رابطه تعارض و تباین نیست بلکه نوعی تلازم و تعامل بین  دین و علم برقرار است و نهاد علمی برگرفته از این تفکر و خروجی و محصول انسانی آن لازمه یک جامعه آرمانی و اسلامی است و مهمترین هدف انقلاب فرهنگی و نهادهای متولی این امر مهم حول این محور باید سامان یابد.
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در طول 32 سال پس از انقلاب اسلامی برای تحول فرهنگی در عرصه آموزش عالی کشور، بر لزوم برنامه ریزی جدی و بررسی و بازنگری دراقدامات و اثر بخش بودن برنامه های دستگاه های متولی این حوزه تاکید کرد.
وی علوم انسانی را یکی از حوزه های نیازمند تغییر و تحول اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تغییر و تحول اساسی و بنیادی در متون و محتوا و تربیت اساتید لازم باید همه ظرفیت ها بکار گرفته شود.
استاندار قم لزوم پیوند علم با سایر بخش ها را جهت شکوفایی و رونق علمی، تولیدی و اقتصادی کشور مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:  بین علم و دانشگاه با صنعت، بازار و اقتصاد کشور حلقه مفقوده ای وجود دارد که جهاد دانشگاهی می تواند برطرف کننده این خلاء و حلقه مفقوده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان سال جهاد اقتصادی، جهاد علمی را موتور محرکه تحقق جهاد اقتصادی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت های برخوردار می تواند با فراهم کردن بستر علمی جهاد اقتصادی ، نقش بسزایی را در تحقق این آرمان مقدس ایفا نماید.
وی با بیان این که جهاد اقتصادی رویکردی موقت و مقطعی نخواهد بود افزود: جهاد اقتصادی رویکرد مستمر دهه چهارم انقلاب اسلامی برای دستیابی به پیشرفت و عدالت است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان