توجه به اصل ۴۴

نگاه به سرمایه گذار باید تغییر کند و این کار از نظر فرهنگی باید به یک ارزش تبدیل شود. مردم هم بدانند که اگر در یک طرح اقتصادی و تولیدی سرمایه گذاری کردند، کار عبادی انجام داده اند.
 از سوی دیگر نیز مسئله اهتمام به اجرای اصل 44 است که باید گفت که بحث فضای کسب و کار در قانون اصل 44 دیده شده است، اما متأسفانه ما به خوبی به آن عمل نکردیم و درواقع بین 187 کشور از جهت فضای کسب و کار، اکنون در رنکینگ 137 هستیم که این جای تأسف دارد.
رهبر معظم انقلاب در بحث اصل 44 به این نکات مهم اشاره داشتند. در دیداری در خصوص اصل 44 با که با ایشان داشتیم، گفتند که بعضی ها می آیند به من می گویند که در این قانون (اصل 44)  یک عده ای پولدار می شوند؛ بله بشوند. ما می خواهیم همه پولدار شوند، آن هایی که پولدار شدند بقیه هم در کنار آن ها منافعی ببرند. از راه حلال پولدار شدن در اسلام عیبی نیست و باید این طور باشد.»
ما با توجه به این فرمان رهبر معظم انقلاب، در یک جهت گیری عمومی باید کاری کنیم که تمام دستگاه های درگیر با مباحث اقتصادی و فضای کسب و کار، کار مردم را تسهیل کنند. تمام دستگاه ها، اعم از بانک ها و نهادهایی که مردم در این خصوص با آن ها سر و کار دارند، هر یک به سهم خود مسئولیت دارند و باید همه ی تلاش خود را در جهت تسهیل امور مردم به کار بندند. ضمن این که باید این بستر آماده شود تا بتوان در جذب سرمایه ی داخلی و خارجی مورد نیاز موفق بود. وقتی با سرمایه گذار به خوبی رفتار شود و با سرعت معقول کارهای اداری را انجام و امکانات لازم برای وی فراهم شود، در اشتغال زایی و کمک به فضای کسب و کار بسیار مؤثر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر