ماهان شبکه ایرانیان

توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات زیربنای تحقق جهاد اقتصادی است

مهندس خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در دیدار نوروزی با کارکنان و مدیران شرکت زیرساخت ضمن تبریک سال جدید و تقدیر و تشکر از زحمات آنان در سال گذشته طی سخنانی گفت: امروزه ICT چنان نقش تاثیرگذاری بر تحولات اقتصادی دارد که نمی توان شعار جهاد اقتصادی امسال را بدون توجه به این نقش، اجرایی کرد.
 ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم بسیار مهمی در بهبود بحران اقتصادی جهان داشت به نحوی که نهمین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2010 به تاثیر ICT در اقتصاد جهان پرداخته است. جالب آنکه گزارش مذکور با تمرکز بیشتر بر نقش آمادگی شبکه ای یا NRI در حوزه ICT تهیه و تنظیم گردیده است.
وی با اشاره به اهمیت گسترش دسترسی جهانی به اینترنت گفت : دسترسی به یک شبکه جهانی و گسترده با عنوان اینترنت که بتواند پاسخی برای تمامی فعالیتهای روزمره زندگی عادی بشر داشته باشد به عنوان اولین راه بهره مندی تمام از خدمات ارتباطی و مخابراتی خودنمایی کرد. تغییر تمام قابلیت های ارتباطات محلی، ملی و منطقه ای به عنوان اولین پیامد این شرایط؛ ارتباطات و مخابرات را به عرصه بین المللی رهنمون کرد و تمامی کشورهای جهان را به عضوی از شبکه مخابراتی جهانی تبدیل کرد. در این شرایط سناریوهای مختلفی برای بهره مندی هر چه بیشتر و به روزتر از خدمات مخابراتی و ارتباطی آشکار شدند که از جمله مهمترین آنها می توان به سرمایه گذاریهای کلان در عرصه های ارتباطات فیبر نوری از یک طرف و ارتباطات بی سیم از طرف دیگر اشاره کرد. این روزها رقابت کشورها در زمینه ICT اقتصاد آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده و به عبارتی رشد اقتصادی بدون در نظر گرفتن ICT معنا پیدا نمی کند.
مهندس خسروی در ادامه سخنان خود با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به شعار سال 1390 گفت : سرعت و جهشی که صنعت ICT به فعالیت های متنوع حوزه اقتصادی می بخشید می تواند در تحقق شعار «جهاد اقتصادی» تاثیر به سزایی داشته باشد. در شرایط تحریم اقتصادی و مسائل پیش آمده در سطح منطقه خاورمیانه، این اثرگذاری دوچندان خواهد بود.
ICT به عنوان یکی از مهمترین بسترهای توسعه، زمینه لازم را برای اداره و مدیریت اطلاعات از طریق تولید، پردازش، توزیع و مبادله اطلاعات و کاهش هزینه های مالی، تجاری و .... فراهم می آورد.
پتانسیل های عجیب و کمتر قابل پیش بینی عرصه مخابرات و خدمات ارتباطی در زمینه کاهش مصرف انرژی چنان توجه سیاستگذاران عرصه های توسعه مخابرات و ارتباطات جهانی را به خود جلب کرد که پس از مدت کوتاهی با روشن شدن نقش این نوع تکنولوژیها در ذخیره انرژی از یک طرف و حفظ محیط زیست از طرف دیگر؛ اجماع جهانی بهره مندی هر چه بیشتر از بسترهای ارتباطی ، راه رشد و توسعه روزافزون و حتی لحظه به لحظه این صنعت را فراهم کرد.
ایشان در پایان صحبتهای خود با تاکید مجدد بر تاثیرات غیرقابل اغماض بهره مندی از تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی در تسریع روند رشد اقتصادی اضافه کرد: در این میان فراهم آوردن زیرساختهای مخابراتی و ارتباطات دوربرد در ایران نه تنها در شرایط بحرانی اقتصاد کشور را نجات می دهد، بلکه با رویکرد تولید علم و کاهش عظیم شکاف دیجیتال می تواند زیرساخت های جامعه اطلاعاتی در ایران را فراهم کند. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز به عنوان بازوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 1390 در آرایش جهادی کشور سهیم است و در مسیری جهادگونه، پرسرعت بر قطار پیشرفت کشور خواهد افزود و سرمایه گذاری و سرعت در ایجاد زیرساختهای ارتباطات دوربرد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان