سال جهاد اقتصادی

در مورد سال جهاد اقتصادی چند بحث لازم است. بحث اول شناخت ضرورتها و دلائلی که این نام و شعار برای این سال برگزیده شده و پاسخ به اینکه چه ضرورتهایی برای انتخاب این نام وجود داشت.
بحث دیگر در مورد مفهوم و مفاد مورد انتظاراین نام به خصوص از دیدگاه رهبرمعظم انقلاب است. همچنین لازم است تعریف روشن و واضحی از این دو واژه یعنی جهاد و اقتصاد و ترکیب آن دو ارائه گردد و ویژگی ها و خصوصیات جهاد اقتصادی ، معیارهای تحقق آن ،شاخص های ارزیابی و خلاصه تبیین نظری و مفهومی در خور و شایسته ای از آن انجام پذیرد. این کارنه تنها باعث اثر بخش شدن این نامگذاری میشود بلکه از هرگونه برداشت ناروا و سوء برداشت ،جلوگیری میکند. پرداختن به مبانی نظری موضوع نیز در همین بحث ضرورت دارد.
بحث سوم پرداختن به زمینه هایی است که برای این شعار وجود دارد .توجه کردن به زمینه های آشکار و غیر آشکار تحقق این شعار و شناخت فرصتهای موجود و همچنین چالشهای مسیر اجرا نمودن این شعار، کار را برای مسئولین و مردم آسانتر مینماید.
بحث چهارم که مورد نیازاست، شناخت الزامات و استلزامات ،باید ها و نبایدها و تکالیف جنبی که به واسطه این شعار متوجه ما میشود و از فراهم کردن مقدمات گرفته تا رعایت شرائط و اصول لازم درپیاده سازی جهاد اقتصادی را در برمیگیرد، هم آنچه به طور کلی لازم است و هم آنچه که به هر مجموعه ای در کشور مربوط میشود.
بحث پنجم وظائف و تکالیف در مقابل این شعار است. باید وظائف بطورروشن توضیح داده شود وظیفه عمومی دولت و مردم چیست ؟ وظائف خاص حاکمیتی و دولتی و دستگاه ها و هر یک به فراخور قابلیت ها و مسئولیت های رسمی آنها چیست؟ کاربردی کردن این شعار برای هرکس و هر مجموعه ای چگونه است؟
راهکار ها کدام است؟ و خلاصه سوال اینکه چه باید بکنیم، در همه سطوح پاسخ روشنی بیابد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان