ضرورتها و دلائل انتخاب نام جهاد اقتصادی برای سال نود

حمایت از دولت در برنامه های اقتصادی
سال90،سال سوم دولت دهم ،دولت اصولگرا و مشغول و مسئول طرح ها ی مهم اقتصادی همچون مسکن، تحول در نظام بانکداری،اصلاح بیمه ونظام مالیاتی،محرومیت زدائی،عمران روستایی،اشتغال(وعده تأمین 5/2 میلیون شغل در سال 90) ، پیش بینی دو برابر شدن کارهای عمرانی و پیگیری هدفمند کردن یارانه ها در بخش تولید و اصلاح رفتار اقتصادی و صرفه جوئی و دهها طرح مهم دیگراست که به حمایت جدی رهبری نیاز دارد،این مهمترین ضرورت انتخاب این نام برای سال 90 می باشد.
 
ضرورت کسب قدرت و اقتدار اقتصادی
نقش توان اقتصادی کشورها در پیشبرد اهداف سیاسی و فرهنگی در دنیای معاصر بر کسی پوشیده نیست .بدون اقتدار اقتصادی توجه جهانیان جلب نمیشود،نفوذ ودستیابی به فرصتهای سیاسی و فرهنگی امکان پذیر نیست و عزت ملی ما جامه عمل نمی پوشد.
پیگیری اهداف انقلاب اسلامی در منطقه علاوه بر مایه های معنوی، نیاز به بسترهای اقتصادی دارد. مقابله دشمنان با ما امروزه در عرصه اقتصادی شدیدتر و خطرناکتر است.
تضمین استمرار پیشرفتهای کشور در عرصه های علمی و صنعتی مستلزم توانمندی اقتصادی است. پیشرو بودن ما در عرصه سیاسی و توان دفاعی ،هنگامی تثبیت میشود که قابلیت های اقتصادی آن را پشتیبانی نماید.مردم دنیا در جهان کنونی ،نظامی را مقتدر میدانند که در حل مسائل معیشتی و تأمین نیاز های اقتصادی خود کارآمد و موفق باشد.
نظام مردم سالار اسلامی ما برای الگو بودن والهام بخش شدن باید به رونق اقتصادی که معجزه ی پذیرفتنی وقابل درک برای دنیای معاصر است ،دست پیدا کند.
از این رو یکی از ضرورتهای طرح سال جهاد اقتصادی ، موضوع قدرت اقتصادی و نقش آن در آینده اهداف انقلاب اسلامی است.
 
ضرورت توجه به مسئولیتهای آینده ناشی از حوادث منطقه
منطقه ما و جهان اسلام به شدت در حال تحول است و منطقه شاهد دگرگونیهای بسیار عمیق و گسترده است. شتاب تحولات نیزخیره کننده است.
نقش کشور ما در آینده و پس از به ثمر نشستن تحولات چه خواهد بود؟ سرانجام ،سایر کشورها همچون عراق و افغانستان به حسب اقتضاءات بومی و فرهنگی خود از غرب و نظام های استکباری جداشده و به هویت واقعی اسلامی خود بازخواهند گشت. درآن زمان زمینه های رفع وابستگی آنان به غرب درعرصه اقتصاد توسط چه کسانی باید جبران و جایگزین گردد؟ نیازهای آنان برای آنکه تحت فشار و تحریم قرار نگیرد و از این راه آسیب نبیند چگونه باید برطرف گردد؟ بسترهای ارتباط گرفتن با آنان چیست؟ آیا انقلاب اسلامی ایران که سه دهه زودتر از آنها به پیروزی رسیده است ،مسئولیتی در برابر آنان ندارد و نباید آمادگی های لازم جهت مساعدت به آنها درکشورفراهم گردد؟ این موضوع نیز ضرورتی است که درتعیین سال 90 بانام سال جهاد اقتصادی باید موردنظر قرارگیرد.
همچنین ضرورتهای متعدد دیگری برای نامگذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی وجود دارد از قبیل:
- ضرورت مقابله با تحریم ها و خنثی سازی تهدیدها
- ضرورت ارائه چهره ای کارآمد از نظام در همه عرصه ها به ویژه عرصه اقتصادی
- ضرورت تمهید مقدمات برای تحقق اهداف دهه پیشرفت و عدالت
- ضرورت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان