نکاتی برای خریدن کفش مناسب و اندازه برای کودکان

هنگامی که نزدیک به بازگشایی مدارس است و یا در طول سال، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در لیست خرید هر خانواده وجود داشته باشد، خریدن کفشی مناسب و اندازه برای کودکان است

کودکهنگامی که نزدیک به بازگشایی مدارس است و یا در طول سال، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در لیست خرید هر خانواده وجود داشته باشد، خریدن کفشی مناسب و اندازه برای کودکان است. این خرید برای بعضی از والدین سخت و دشوار است؛ چرا که کودکان به آسانی نمی‌توانند درباره راحتی و مناسب بودن کفش نظر بدهند و تنها ظاهر کفش، آنها را به خود جذب می‌کند. در نتیجه این وظیفه پدر و مادر است که برای آن ها کفشی مناسب انتخاب کنند. اما بعضی از والدین، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و می‌توانند مناسب‌ترین و راحت‌ترین کفش را برای کودکان خود بخرند. به نکات زیر در هنگام خرید کفش برای کودکان‌تان توجه کنید:

کودک١- سایز پای کودکان با رشد آن ها تغییر می‌کند:

سایز کفش و یا جوراب کودکان، هر چند ماه یک‌بار تغییر می‌کند. هرچه بزرگ‌تر می‌شوند، سایز پای آن ها افزایش می‌یابد. در نتیجه به طور مداوم باید پای آن‌ها را سایز کنید تا بتوانید کفشی راحت و اندازه برای آن‌ها بخرید.

٢- کفشی که اندازه پای کودکان نباشد، باعث اذیت شدن آن‌ها می شود:

در هنگام خرید کفش، به سایز پای کودک خود توجه کنید و کفشی دقیقا اندازه او بگیرید؛ چرا که اگر کفش آن‌ها گشاد و یا تنگ باشد، پای آن‌ها را اذیت می‌کند. هر چند وقت یک‌بار، پای آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید علائمی از خارش، حساسیت، درد و یا ... در پای آن ها وجود دارد و یا خیر.

٣- هیچ گاه کفش یکی از کودکان‌تان را پای فرزند دیگر خود نکنید:

اگر کفشی برای یکی از فرزندان‌تان اندازه و مناسب باشد، دلیلی وجود ندارد که برای کودک دیگرتان نیز مناسب باشد و اندازه پای او باشد. کفش‌ها را نباید مشترک با شخص دیگری پوشید و همچنین نباید بعد از مدتی پوشیدن،  آن‌ها را به فرد دیگری داد. شریک شدن در پوشیدن کفش با شخصی دیگر، باعث بروز قارچ و عفونت در پا می‌شود. حتی ممکن است منجر به بروز قارچ ناخن نیز بشود.

٤- هنگام خرید کفش برای کودک‌تان، او را همراه خود ببرید:

هر کفشی، در پای افراد مختلف، متفاوت است و اندازه آن در پای افراد مختلف فرق می‌کند. هنگامی که می‌خواهید برای کودکان‌تان کفش بخرید، او را همراه خود ببرید؛ تا هم بتوانند نظر خودشان را درباره کفش بدهند و هم اینکه طریقه صحیح خریدن کفش را بیاموزند.

کودک٥- سایز دو پا در یک فرد، با یکدیگر متفاوت هستند؛

در نتیجه باید کفش شما اندازه پایی باشد که بزرگتر است: به ندرت پیش می‌آید که سایز ٢ پا در یک شخص، با یکدیگر برابر باشند. هنگام خرید کفش توجه کنید که سایز کفش خود را بر اساس پایی که سایز آن بزرگتر است، انتخاب کنید.

٦- کفشی بخرید که برای سایز پای شما شدن و احساس راحتی در آن، نیاز به گذشت زمان نباشد:

کفش‌ها باید به صورتی باشند که در هنگام امتحان کردن آن‌ها، پا در آن ها راحت باشد. هم‌چنین به این نکته توجه کنید که کودکان هنگام امتحان کردن کفش، حتما آن را همراه با جوراب بپوشند. این راه، برای فهمیدن اینکه کفش سایز پای کودکان است و یا خیر، راهی مطمئن است.

٧- کفش‌هایی برای کودکان خود بخرید که پوشیدن آن‌ها برای‌شان راحت باشد:

کودکان معمولا نمی‌توانند کفش‌های خود را به راحتی گره بزنند. برای جلوگیری از به مشکل بر خوردن آن ها، کفش‌هایی برای آن ها بخرید که نیاز به گره زدن نداشته باشند. کفش‌هایی که چسب دارند، برای آنها راحت تر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان