ماهان شبکه ایرانیان

تعاون فرصتی برای ارائه الگوی اسلامی - ایرانی اقتصاد به جهان است

وزیرتعاون گفت: اقتصاد تعاونی فرصتی مغتنم برای ارایه الگوی موفق اسلامی - ایرانی به سراسر جهان به شمار می آید.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون محمد عباسی درمراسم گشایش نخستین 'همایش بین المللی ظرفیت های بخش تعاون ' در جزیره کیش اظهار داشت: روش تعاونی به دلیل وجود روح همکاری و به کارگیری نظامند فعالیت های اقتصادی، عرصه ای از سرمایه گذاری است که در آن سرمایه، پول و سایر عوامل اقتصادی تنها نوعی وسیله به شمار می آید.
 
وزیر تعاون گفت : ملاک اصلی این نوع فعالیت ترویج ارزش های انسانی ،عدالت اجتماعی همچنین رشد و توسعه همه جانبه تمام کشورها است و توجه به برآورده کردن نیاز تمام جامعه بشری از اهداف اصلی آن به شمار می آید.
 
وی با اشاره به اینکه اینکه در حال حاضر در راستای عملیاتی شدن چنین اصول مترقی نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان به این شیوه فعالیت می کنند، گفت: تعاون در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان یکی از بخش های اقتصادی در سراسر کشور گسترش یافته و رشد قابل توجهی داشته است.
 
عباسی تاکید کرد: در برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور افزایش 25 درصدی سهم تعاونی ها در تولید ناخالص داخلی هدف گذاری شده و این امر موجب شد وزارت تعاون بر آن برآید تا امکان تبادل تجربیات تعاونگران کشور را با سایر کشورهای جهان فراهم کند.
 
وزیرتعاون برگزاری این همایش را فرصتی برای معرفی الگوهای موفق در توسعه و مرور فرهنگ تعاونی و تبادل یافته های نوین در بخش تعاون عنوان کرد.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی هستیم و برنامه های دولت در راستای خیزش اقتصادی و ایجاد اشتغال قرار دارد و امید است بخش تعاون بتواند سهم مردم در اقتصاد مولد را افزایش دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان