رهایی از اقتصاددولتی لازمه جهاداقتصادی/ سهم دولت از مردم دراقتصاد بیشتر است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رهایی از اقتصاد دولتی از لوازم اصلی جهاد اقتصادی است گفت: این موضوع به این معنا نیست که دولت به اقتصاد کاری نداشته باشد اما دولت باید هدفگذاری خود را بر برنامه ریزی و سیاستگذاری انجام دهد و از تصدی خودداری کند.
 
به گزارش خبرنگار مهر محمد نبی حبیبی که  ظهر امروز در اجلاس سراسری دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به نام گذاری سال جاری به جهاد اقتصادی گفت: هیجانات انتخاباتی که از ماههای قبل در کشورمان شروع شده است نباید مسئله مهم جهاد اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار دهد و بایستی هم دولت و مردم موضوع جهاد اقتصادی را جدی بگیرند و اینکه مقام معظم رهبری واژه جهاد را از سال جاری بکار بردند نشان دهنده این است که در اقتصاد کشورمان به رویکرد جهادی نیاز داریم.
 
وی افزود: شرایط اقتصادی کشورمان پرداختن به جهاد را ایجاب می کند و لذا باید در سالهای آینده نیز این موضوع را دنبال کنیم.
 
حبیبی با اشاره به مزایای تحقق جهاد اقتصادی گفت: رونق تولید در همه ابعاد اقتصادی به منظور رفع نیازها با قیمت های حداقلی و حضور مقتدرانه در بازارهای صادراتی جهان از مزایای جهاد اقتصادی خواهد بود.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر محصولات تولید شده در کشورمان و قیمت تمام شده آن با واردات محصولات خارجی قابل مقایسه نباشد آثار سویی را به همراه خواهد داشت و همچنین اگر کیفیت محصولات داخلی با تولیدات خارجی تفاوت زیادی داشته باشد اقتصاد کشورمان لرزان خواهد شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: از اوایل انقلاب اسلامی دو نظر در تقابل با یکدیگر حرکت می کردند که یک نظر اقتصاد دولتی و دیگری نجات از اقتصاد دولتی را دنبال می کرد که البته در دوره جنگ در نخست وزیری قالبا تفکری اقتصاد دولتی را دنبال می کرد و بعد از جنگ نیز تلاش هایی برای کاهش تصدی دولت صورت گرفت اما هم اکنون شاهدیم سهم دولت از اقتصاد از مردم بسیار بیشتر است.
 
حبیبی همچنین در ادامه این اجلاس با بیان اینکه رهایی از اقتصاد دولتی از لوازم اصلی جهاد اقتصادی است افزود: این موضوع به این معنا نیست که دولت به اقتصاد کاری نداشته باشد اما دولت باید هدفگذاری خود را بر برنامه ریزی و سیاستگذاری انجام دهد و از تصدی خودداری کند.
 
وی ادامه داد: اعتقاد داریم اگر دولت همت ویژه ای در خصوص تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه بخش خصوصی انجام ندهد بسیاری از کارها و اقدامات به شکل کنونی خواهد ماند و پیشرفتی صورت نخواهد گرفت چرا که دولت مسئول اولیه اجرای فرامین رهبری است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: هم اکنون در کشورمان به لحاظ تخصص، سرمایه و نیروهای دلسوز و متعهد آمادگی کامل جهاد اقتصادی را دارد و دولت باید تمام همت خود را بکار بگیرد.
 
حبیبی با بیان اینکه در موضوعات سیاسی نیز تجربه موفقی در همکاری مردم و نظام اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: مردم در موضوعات سیاسی خود را شریک نظام می دانند و لذا می بینیم در فتنه 88 دشمن تمام ترفندهای خود را بکار بست تا به جمهوری اسلامی آسیب برساند اما مردم در 9 دی به صورت خودجوش به خیابانها آمدند و تلاش دشمنان را خنثی کردند. چرا که مردم خود را کارمند نظام نمی دانند و خود را شریک دستاوردهای نظام اسلامی تلقی می کردند.
 
وی با بیان اینکه بر همین اساس باید مردم در اقتصاد نیز خود را شریک بدانند تصریح کرد: مردم باید طعم رفاه در جمهوری اسلامی را در حد بسیار بالایی احساس کنند چرا که این موضوع روح حاکم بر انقلاب اسلامی است و انقلاب برای رسیدگی به مسضعفین نظر ویژه ای دارد و اگر نتوانیم این قشر را تقویت کنیم آسیب می بینیم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد : جمهوری اسلامی در ثروتمند کردن مردم تکلیف دارد و یکی از اهداف مهم جهاد اقتصادی ثروتمند کردن مردم است چراکه دشمن همواره بدنبال این بوده است تا مردم طعم رفاه را احساسس نکنند و بر همین اساس  8 سال جنگ به جمهوری اسلامی تحمیل شد تا نظام را متلاشی کنند.
 
وی گفت: در مجموع 30 سال گذشته دولت ها در کشورمان اقداماتی را در جهت نجات اقتصاد از تک محصولی انجام دادند اما تا رسیدن به یک اقتصاد پررونق فاصله فراوانی وجود دارد.
 
حبیبی همچنین به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی از دولت می خواهد که گزارشی از اقدامات خود در خصوص اجرای اصل 44 به مردم و دستگاههای نظام گزارش دهد و اقدامات خود را تشریح کنند چرا که معتقدیم خصوصی سازی تنها این نیست که شرکت های دولتی را به سازمان های شبه دولتی واگذار کنیم.
 
حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامی کارگروه ویژه ای را در خصوص جهاد اقتصادی تشکیل داده است و در آینده نظرات خود را به همگان اطلاع رسانی خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر