ماهان شبکه ایرانیان

انتخاب کفش

کفش امروز درد پای فردا طبق یک بررسی که توسط دکتر لوئیس چانگ در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر شده نشان می دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند گرچه ممکن است در زمان حال فقط با درد کمی در ناحیه پا برای خانمها همراه باشد ولی در سنین بالا باعث کاهش قدرت فعالیت خانمها و درد شدید پا می شود

انتخاب کفش

کفش امروز درد پای فردا

طبق یک بررسی که توسط دکتر لوئیس چانگ در 29 سپتامبر 2009 منتشر شده نشان می دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند گرچه ممکن است در زمان حال فقط با درد کمی در ناحیه پا برای خانمها همراه باشد ولی در سنین بالا باعث کاهش قدرت فعالیت خانمها و درد شدید پا می شود .
زنانی که از کفش های پاشنه بلند در دوران جوانی استفاده می کنند در سنین بالا بیشتر دچار درد پا می شوند . این مطالعه نشان داد که مردان نیز اگر در جوانی از کفش های غیر استاندارد و با طرحهای عجیب استفاده کنند در سنین بالا بیشتر از دیگر همسالان خود دچار درد پا می شوند .

شسیشیس

محققان می گویند این یافته ها ممکن است توضیح بدهد که چرا زنان بسیار بیش ازمردان به درد پا دچار می شوند .
گرچه تعداد زیادی از مراجعات به مطب های پزشکان را درد پا در بزرگسالان تشکیل می دهد و تاکنون تحقیقات زیادی در مورد درد پا و دلایل آن در بزرگسالان 65-74 ساله صورت گرفته است ، اما محققان می گویند در مورد علل درد پا در بزرگسالان مسن تر شناخت بسیار کم است .
مطالعات قبلی در مورد کفش و درد پا نشان می داد که انتخاب کفش با سایز کوچکتراز پا موجب ابتلا به درد پا می شود .
در این مطالعه که جدیدا منتشر شده ، محققان به بررسی اثرات انتخاب کفش دراوایل زندگی بر روی درد پا در مراحل بعدی زندگی در 378 نفر در 3 گروه از بزرگسالانشرکت کنندگان در مطالعه پرداختند .
محققین از شرکت کنندگان خواستند که اگر آنها در حال حاضر دچار درد ، سفتی و یا ناتوانی در یک یا هر دو پاهستند اعلام نمایند .
آنها همچنین به جمع آوری اطلاعاتی در مورد نوع کفش ها در طول زندگی پرداختند وافراد را در گروه های سنی زیر بررسی نمودند : 20-29 ، 30-44 ، 45-64 ، 65-74 وبالای 75
در نتیجه این تحقیقات دانشمندان کفش ها را به سه گروه طبقه بندی کردند :

1 - کفش خوب :

کفش کم ریسک ، مثل کفش های ورزشی و کفش های بدون پاشنه

2 - کفش هایی با ریسک متوسط ، :

خطر ابتلا به درد در سنین بالا با این کفش ها در حد متوسط است ، مانند کفش های لاستیکی - کفش های خاص و چکمه هایی که برای کار مورد استفاده قرار می گیرد .

3 - کفش های بد :

این کفش ها با خطر بالایی در ابتلا به درد و ناتوانی در سنین بالا همراه هستند ساختار این کفش ها مناسب برای پا نیست . مانند کفش های پاشنه بلند ، صندل هایی که به شکل های عجیب طراحی شده و فقط زیبایی ظاهری مد نظر تولید کننده بوده است و همچنین دمپایی های غیر استاندارد .
نتایج نشان داد که 19 ٪ مردان و 29 درصد از زنان مسن از درد پا در اکثر اوقات روز رنج می برند . زنانی که کفش خوبی در گذشته به پا کرده اند 67 ٪ احتمال کمتریبه درد نسبت به افراد که کفش هایی از نوع غیراستاندارد و نامناسب استفاده کرده انددچار می شوند .
گرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا بتوان نتیجه دقیق گرفت ، اما زنان و دختران جوان باید مراقب انتخاب نوع کفش خود باشند تا در مراحل بعدی زندگی دچار دردهای ناتوان کننده پا نشوند .
ارسال توسط کاربر محترم سایت : jalalmah44
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان