ماهان شبکه ایرانیان

عملکرد بهتر باتری‌ها می‌تواند سهم خودروهای برقی در بازار را به ۹۰ درصد برساند!

گروه خودروسازی هیوندای موتور نسبت به دیگر رقبای خود در رابطه با تولید و تعویض کردن روند فناوری سوخت خودروهایش محتاطانه عمل می‌کند. به تازگی یکی از مسئولان ارشد هیوندای «لی کی-سان» در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد اگر انقلابی در فناوری پیشرانه‌ برقی (باتری‌ها) به وقوع بپیوندد، تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۹۰ درصد خودروها در بازار برقی خواهند بود.

گروه خودروسازی هیوندای موتور نسبت به دیگر رقبای خود در رابطه با تولید و تعویض کردن روند فناوری سوخت خودروهایش محتاطانه عمل می‌کند. به تازگی یکی از مسئولان ارشد هیوندای «لی کی-سان» در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد اگر انقلابی در فناوری پیشرانه‌ برقی (باتری‌ها) به وقوع بپیوندد، تا سال 2025 میلادی بیش از 90 درصد خودروها در بازار برقی خواهند بود.

هیوندای یکی از تنها کارخانه‌های فعال و مشهور در دنیاست که علاوه بر تولید خودروهای بنزینی، دیزلی توانسته به فناوری خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، سوخت هیدروژنی و تمام برقی دست پیدا کند.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

بسیاری از مسئولان بخش خودروهای سبز در بازار جهانی معتقدند باتری‌های لیتیوم یونی ( با محلول الکترولیتی) توان تولید خروجی کمتری نسبت به خودروهای با سوخت فسیلی دارند و همین موضوع باعث سرمایه‌گذاری کمتر در این بخش شده است. اما خبرهایی به گوش ما رسیده که فناوری نسل بعدی باتریهای براساس باتری‌های جامد (یا شاید لیتیوم-سولفور یا سلول‌های لیتیوم هوا) خواهد بود که باعث می‌شود عملکرد بهتری به پیشرانه‌های برقی بدهد.

آقای لی کی-سانگ معتقد است بین سال‌های 2020 الی 2025 میلادی نسل بعدی باتری‌ خودروهای برقی به دنیا معرفی خواهد شد و این انقلاب باعث افزایش تولید خودروها که در حال حاضر 20 الی 30 درصد است به 80 تا 90 درصد برسد. در این صورت باتریهای لیتیوم‌ یونی تا سال 2022 الی 2023 در بازار خودروهای سبز باقی خواهند ماند و بعد از آن پیشرانه‌های برقی به نسل جدید باتری‌ها مجهز خواهند شد.hyundai-fe-fuel-cell-concept

گروه خودروسازی هیوندای قصد دارد تا 3 سال دیگر 10 خودروی هیبریدی، 8 خودروی پلاگین هیبریدی، 2 خودرو با سلول هیدروژنی و 8 خودروی تمام برقی را به دنیا معرفی کند. اگر این کارخانه بتواند فناوری جدید نسل‌ بعدی باتری‌های لیتیومی را بدست آورد، باعث می‌شود تا در جهان با قدرت‌های بزرگ تولید باتری مانند سامسونگ SDI یا ال جی Chem مبارزه کند. امروزه بیشتر خودروهای برقی می‌توانند با هر بار شارژ به طور متوسط 100 کیلومتر را بپیمایند ولی با ورود نسل بعدی باتری‌ها، تمام اعداد و رقم‌ها تغییر پیدا خواهند کرد. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان