تأثیر محیط اطراف در احساس خوشبختی

همه ی ما از اطرافیان مان و رفتارهای آنان اثر می پذیریم. لازم است که تکانی به خود بدهیم و محیطی را که برای مان خوشایند نیست عوض کنیم

تأثیر محیط اطراف در احساس خوشبختی

همه ی ما از اطرافیان مان و رفتارهای آنان اثر می پذیریم. لازم است که تکانی به خود بدهیم و محیطی را که برای مان خوشایند نیست عوض کنیم.
معمولاً همه ی ما به محیط مان عادت می کنیم. آیا تا به حال به اجبار به مکانی رفته اید که بوی بدی داشته باشد به طوری که حالت خفه شدن به شما دست بدهد؟ دقت کرده اید که بعد از چند دقیقه، دیگر به آن شدت بوی بد را احساس نمی کنید؟ و اگر تصادفاً مدتی آن جا گیر بیفتید ممکن است اصلاً بوی بد را متوجه نشوید. این مسئله به دلیل خوگرفتن و عادت کردن انسان ها می باشد. هم چنین اگر با آدم های ناراضی و بدبخت نشست و برخاست کنید، کم کم به بدبختی عادت می کنید و فکر می کنید این طبیعی است!
چنان چه با آدم های خوشحال و پرانگیزه معاشرت کنید، شما هم خوشحال و پرانگیزه می شوید و این امر برای تان کاملاً طبیعی می شود. بنابراین توصیه می شود در صورتی که افرادی منفی گرا در اطراف شما هستند که دایم از روزگار می نالند، چند دوست شاد و سرزنده برای خود پیدا کنید. از امروز تصمیم بگیرید محیط اطراف خود را تغییر دهید و به مجموعه ی افراد مثبت و خوشحال ملحق شوید.
علاوه بر افراد، خود محیط اطراف نیز نقش بسزایی در احساس آرامش و خوشبختی ما دارد.
توصیه می شود برای بهبود سلامت روانی و آرامش خود، فضای محیط زندگی خود را طوری تغییر دهید که چشم انداز، رایحه و حس خوبی برای شما در بر داشته باشد. با ایجاد تغییرات جزئی می توانید خانه و اتاق خویش را به مکانی آرام و شاد تبدیل کنید. مکانی که خوراک روحی شما را تأمین نماید و برای شما آرامش به ارمغان بیاورد. مطالعات نشان می دهند که افراد در محیط به هم ریخته استرس بیشتری دارند و در محیط های مرتب احساس آرامش و سرزندگی بیش تری می کنند. پس اگر می خواهید احساس سرزندگی کنید محیط اطراف، خانه و اتاق خود را مرتب کنید و اشیای کهنه را دور بریزید.
از طرفی دیگر نوع ارتباط ما با جهان اطراف، نوع زندگی مان را مشخص می کند و این که آیا احساس خوشی و لذت می کنیم یا از اوضاع ناراضی هستیم. بنابراین سعی کنید ارتباطات خود را قوی نمایید و به اطرافیان خود احترام بگذارید و احساس خوشی و لذت خود را با دیگران تقسیم کنید تا پاسخ متقابلی از افراد دور و بر خود بگیرید و حس رضایت شما افزایش یابد.
منبع مقاله :
امیری، شاهرخ؛ (1387) خوشبختی- بدبختی انتخاب با توست! تهران: نشر قطره، چاپ اول.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر