چهار اصل طلایی در بهره وری از فرصت ها

1. آرایش مجدد: پیوسته در پی یافتن راه هایی باشید که وقت و امکاناتتان را بر مسائلی که بیش ترین ارزش را برای رشد و تعالی شما دارند، متمرکز کند.
 
2. باز آفرینی: همواره در پی یافتن راه هایی باشید که عملکرد شما را کاملا متحول کند; به گونه ای که فعالیت هاتان با اهداف بلند مدت شما بیش تر هماهنگ شود.
 
3. قاطعیت: تردید و دو دلی از عوامل مهم اتلاف وقت است. در 80 درصد موارد باید وقتی ایده ای خاص به ذهنتان می رسد، در مورد اجرا یا عدم اجرای آن قاطعانه تصمیم بگیرید.
 
4. سرعت عمل: سرعت عمل در کار شرط اساسی موفقیت است. شور و شوق عملکرد سریع را در خود پرورش دهید.
 
«پیشرفت و ترقی از آن افرادی است که سرعت عمل دارند. افراد مردد آن قدر طول می دهند که همه چیز خراب می شود.» بنابراین، اگر می خواهید از پیشتازان حرفه و مقطع و رشته تحصیلی خود باشید، باید د رکار خود به داشتن سرعت و قابل اعتماد بودن مشهور شوید و تردید و دو دلی را، مگر در موارد ابهام، از خود دور سازید. حضرت امام علی (ع) می فرماید: «اگر از چیزی ترسیدی به سمت آن حرکت کن.» [1]
 
این اصل، از اصول ریسک پذیری است. مراد از ترس در این جا بیش تر واهمه ذهنی و ترس خیالی است و حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین (ع) بر سرعت عمل و از دست ندادن فرصت ها تاکید می ورزد. رالف امرسون (شاعر) نیز می نویسد: «از هر چه که می ترسید آن را عملی سازید.» [2]

پی نوشت:
[1] مدیریت اسلامی، دکتر حقیقی.
[2] قدرت شعور باطن، ژوزف مورفی، ترجمه قراچه داغی، ص 266.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان