رؤیای خوشبختی

تخیل و رؤیای خوشبخت بودن، چه تأثیری بر خوشبختی واقعی ما دارد؟ ما همیشه به سمت چیزهایی کشیده می شویم که غالباً به آن ها می اندیشیم

رؤیای خوشبختی

تخیل و رؤیای خوشبخت بودن، چه تأثیری بر خوشبختی واقعی ما دارد؟

ما همیشه به سمت چیزهایی کشیده می شویم که غالباً به آن ها می اندیشیم. اصل این است که: «به هر چیزی که فکر کنی به طرفش کشیده می شوی». حتی اگر به چیزهایی که دلخواه تان نیستند، فکر کنید، باز هم به سوی همان ها کشیده می شوید.
پس مثبت فکر کنید، مثبت زندگی کنید تا خوشبخت باشید. سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد تفکر مثبت، استفاده از واژه های مثبت و نیروبخش است. در واقع قدرت واژه ها باور کردنی نیست. انسان این توانایی را دارد که با قدرت کلام خود، وضع ناخوشایندی را از میان بردارد؛ اندوه، افسردگی و بیماری را تبدیل به شادی و سلامتی نماید.
بنابراین برای ایجاد تفکر مثبت تلاش کنید، از جمله های مثبت برای بیان افکار خود استفاده نمایید. هر روز صبح که بیدار می شوید تصمیم بگیرید تا شب مثبت فکر کنید، مثبت حرف بزنید و دایم بهتر و مثبت تر زندگی کنید.
ما پیوسته همان می شویم که به آن می اندیشیم. حال که فکر ما چنین قدرت عظیمی دارد، و هر فردی نیز در هر جای این کره ی خاکی از همین قدرت بهره مند است، چرا از آن استفاده نکنیم؟ چرا با افکار منفی، دایم زندگی را به خود و دیگران تلخ کنیم؟ حقیقت این است که تفکر مثبت سازنده است، زیرا دارندگان این نوع تفکر تنها به آن چه مطلوب آن هاست فکر می کنند و آنگاه به سوی این اهداف کشیده می شوند. پس همیشه به آن چه می خواهید فکر کنید، اگر آرامش و خوشبختی می خواهید به آن فکر کنید.
انسان ها می توانند با تغییر طرز تفکرشان زندگی خود را اصلاح کنند اگر افکار شادی آفرین در سر بپرورانیم، احساس خوشحالی می کنیم. اگر افکار دلتنگ کننده به ذهن راه دهیم، احساس اندوه و افسردگی می کنیم. در واقع انسان ها به اندازه ای که ذهن شان خوشحال است خوشحال اند.
افکار ما احساسات ما را تحت تأثیر قرار می دهند، افکار نه تنها بر زندگی ما حکمفرما هستند بلکه زندگی ما را می سازند.
افکار منفی نتایج منفی به بار می آورند، ما را غمگین می سازند و آرامش را از ما می گیرند. بهترین راه برای تغییر دادن این وضعیت، خاتمه دادن به فرایند افکار منفی است، پیش از این که فرصت یابند آرامش و راحتی را از ما بگیرند.
سعی کنید افکار شما حول امور خوشایند متمرکز شوند، رضایت و خشنودی برای دستیابی به خوشبختی و آرامش ضروری اند.
آرامش روحی به خود شما بستگی دارد. شرایط مثبت روحی برای این که احساس خوشحالی کنید کاملاً ضروری است. راز مهم شادکامی این است که با تدبیر و خرد، غنچه های خوشی را در دل مان بپرورانیم.
ما حاکم بر خویشتن هستیم و افکار ما تعیین کننده ی زندگی ما هستند. ما خود تصمیم می گیریم که چه چیزی را در ذهن مان جای دهیم و بنابراین تعیین کننده ی پیامد اعمال خود هستیم. ما از زندگی همان چیزی را می گیریم که انتظارش را داریم. مردم درست به همان اندازه خوشبخت اند که خودشان تصمیم می گیرند.
«روزی شاهزاده ای گوژپشت که نمی توانست صاف بایستد از ماهرترین پیکرتراش مملکتش خواست که پیکره اش را بسازد. پیکره ای کاملاً شبیه خودش، با این تفاوت که پشتی صاف داشته باشد. شاهزاده به پیکرتراش گفت: « می خواهم خود را به شکلی ببینم که آرزو دارم باشم.»
روزها و هفته ها و ماه ها و سال ها گذشتند. آن گاه شایعه ای عجیب در سراسر سرزمین پیچید: « پشت شاهزاده دیگر خمیده نیست. اکنون شاهزاده ی ما به سیمای جوانی سرافراز است. » لحظه ای که شایعه به گوش شاهزاده رسید، با لبخندی شگفت بر لب به باغ و نقطه ای رفت که تندیس در آن جا نصب شده بود.
شگفتا که حقیقت داشت، پشتش به صافی پشت تندیس و سرش به سرافرازی سر پیکر بود. اکنون همان سیمای سالمی را داشت که سال ها مجسم کرده بود.»
تخیل نیرویی است که اندیشه ها را به ترتیبی تازه و متفاوت گرد هم می آورد و چنان محکم به این تصاویر ذهنی تازه می چسبد که آن ها عملاً در جسم متجلی می شوند.
منبع مقاله :
امیری، شاهرخ؛ (1387) خوشبختی- بدبختی انتخاب با توست! تهران: نشر قطره، چاپ اول.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان