ماهان شبکه ایرانیان

اصل ۴۴ بهترین محور برای جهاد اقتصادی است

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت: اصل 44 قانون اساسی می تواند بهترین محور برای جهاد اقتصادی باشد و باید بپذیریم بخش خصوصی ما ممکن است ظرفیت های لازم را در بحث کلان اقتصادی نداشته باشد بنابراین مجلس باید دست دولت را برای سرمایه گذاری باز گذارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح الله عباسپور ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 90 که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اقدامات صورت گرفته در سال 89 اظهار رضایت کردند و انشاالله رضایت رهبری رضایت امام زمان (عج) را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: دشمن در بحث تحریم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی سر و صدای بسیاری را ایجاد کرد ولی با همت مضاعف و کار مضاعف دشمن ناکام ماند.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آسیبی که تحریم کنندگان ایران اسلامی دیدند بیش از آنچه بود که فکر می کردند ما آسیب ببینیم و در واقع تحریم همواره برای ما یک فرصت بوده است و تحریم در هر بخشی موجب خوداتکایی کشور شده است.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز به بحث خوداتکایی اشاره کردند که یکی از این موارد بنزین است که بستر برای صادرات آن وجود دارد.
* ایران مقام نخست شتاب علمی در عرصه بین المللی را دارد
عباسپور تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از نظر شتاب علمی و توفیقات علمی، مقام نخست را در عرصه بین المللی دارد، البته جایگاه علمی ما بالاتر از دیگران نیست بلکه شتابی که ایران دارد جایگاه نخست در عرصه بین المللی است.
وی اعلام کرد: فعالیت هایی که در هوا و فضا و صنایع موشکی انجام شده و توفیقاتی که در فناوری لیزری داشتیم، مصادیق خوبی برای رضایت رهبری از همت و کار مضاعف صورت گرفته در سال گذشته است.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توفیقاتی که دستگاه امنیتی ما داشت مانند دستگیری ریگی با شیوه منحصر به فرد که موجب بهت و حیرت دستگاه های امنیتی دنیا شد و شناسایی و دستگیری قاتلان دانشمندان هسته ای کشور، شناسایی شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایران و شناسایی باندهای مفاسد اقتصادی از جمله توفیقات کشور در سال همت و کار مضاعف است.
وی اعلام کرد: بزرگ ترین توفیق را می توان در عرصه بین المللی دید و این خیزش ها و حرکت هایی که در سطح بین المللی مشاهده می شود، نتیجه فعالیت های جمهوری اسلامی، جهت گیری نظام و روشنگری رهبری است.
عباسپور تأکید کرد: برخی می خواهند بگویند که این حرکت ها، تأثیر جمهوری اسلامی نیست ولی وقتی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان می کند از افغانستان تا آفریقا تأثیرپذیر از جمهوری اسلامی هستند، نشانه پیشرفت جمهوری اسلامی است.
* جهاد اقتصادی تلاشی فراتر از وظیفه کاری است
وی اعلام کرد: رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نام نهادند، بحث جهاد اقتصادی فراتر از وظیفه و دستور العمل کاری در اختیار مدیران است و باید تلاش و کوشش بیشتری شود، رهبری اشاره کردند جهاد اقتصادی باید جنبه ایمانی و اعتقادی یابد و خدامحوری در این زمینه باید لحاظ شود و اگر جنبه ایمانی و اعتقادی یافت افراد به دنبال تحقق این شعار خواهند بود.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: ما سال هاست که در بحث صنعت فعالیت می کنیم ولی بحث هوا و فضا و صنایع موشکی را دیر شروع کردیم اما شتابی که در این بخش از صنعت داریم در صنایع دیگر مانند خودرو نداریم.
وی خاطر نشان کرد: ما در صنایع موشکی و هوا و فضا با شتاب در حال حرکت هستیم و فاصله صنایع موشکی ما با ابرقدرت های دنیا در حال کم شدن است که در این خصوص باید به توصیه رهبری برگردیم که فرمودند کار باید جنبه ایمانی و اعتقادی یابد و این بخش نیز مدیریتش با سپاه و افراد بسیجی و جهادی است بنابراین این توفیقات و شتاب را پیدا کرده است.
* هدفمندسازی یارانه ها مؤلفه ای مهم در جهاد اقتصادی
عباسپور با اشاره به قانون هدفمند سازی یارانه ها گفت: یکی از مصادیق کار و همت مضاعف هدفمندسازی یارانه ها است که مجلس و دولت ورود یافتند و فعالیت شبانه روزی صورت گرفت به طوری که مدیران در سال گذشته سختی های زیادی را متحمل شدند تا این جراحی اقتصادی با چالش مواجه نشود و جامعه دچار بعضی مشکلات نشود ولی هنوز باید مراقبت داشته باشیم.
وی تأکید کرد: دشمن و عوامل فتنه در داخل و بیگانه در خارج به دنبال این بودند که از این موضوع به عنوان ابزاری برای ایجاد چالش استفاده کنند ولی با حسن تدبیر دستگاه اجرایی، دولت و مدیران کم ترین چالش را در این زمینه داشتیم و هنوز نیز باید هدفمندسازی یارانه ها به عنوان مؤلفه مهم در بحث جهاد اقتصادی در سال 90 مدنظر قرار گیرد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به ویژه در بخش تولید باید دقت بیشتری صورت گیرد و در تنظیم بازار مشکلاتی وجود ندارد ولی در تولید باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم و وزارت صنایع و جهاد کشاورزی و دستگاه های ذی ربط باید بسته های پیشنهادی را به مرحله اجرا درآورند.
* مجلس زمینه سرمایه گذاری دولت را فراهم آورد
وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: اصل 44 قانون اساسی می تواند بهترین محور برای جهاد اقتصادی باشد و باید بپذیریم بخش خصوصی ما ممکن است ظرفیت های لازم را در بحث کلان اقتصادی و پروژه های سنگین نداشته باشد بنابراین مجلس در این زمینه باید تجدید نظر کرده و دست دولت را برای سرمایه گذاری باز گذارد.
عباسپور یادآور شد: دولت فقط می تواند 49 درصد در مناطق محروم سرمایه گذاری انجام دهد، در صورتی که باید دست دولت را باز گذاشت و در پروژه هایی مانند پارس جنوبی و پتروشیمی دولت بتواند سرمایه گذاری کند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان کشور ما را تحریم کرده و می خواهند از سرمایه گذاری خارجی در کشور ما جلوگیری کنند و ما بحث تحریم را به عنوان محدودیت سرمایه گذاری خارجی داریم و بخش خصوصی ما نیز ممکن است ظرفیت لازم را در اجرای پروژه های سنگین نداشته باشد لازم است دست دولت باز گذاشته شود تا از طریق فروش نفت و آزادسازی قیمت ها در بخش هدفمندی یارانه ها در راستای تقویت زیرساخت های اقتصادی کار کند.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شعار امسال دولت ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل است و خدا را شاکر هستیم که تعهد صورت گرفته در حوزه اشتغال در سال گذشته محقق شد، اگر انتظار داریم این تعهد تحقق یابد لازمه اش این است که بخش خصوصی به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد و بازار کسب و کار تسهیل شود که مجلس در این زمینه قانون تصویب کرده است.
وی گفت: ما از نظر بازار کسب و کار در عرصه جهانی موقعیت خوبی نداریم و برای اینکه شتاب اقتصادی صورت گیرد باید تسهیل بازار کسب و کار داشته باشیم و سیستم بانکی کشور روان تر شود.
* مدیران برای جهاد اقتصادی نیازمند امنیت هستند
عباسپور در ادامه با اشاره به لزوم تأمین امنیت مدیران برای تحقق جهاد اقتصادی اظهار داشت: اگر در انتظار جهاد اقتصادی هستیم و انتظار داریم مدیران اجرایی فراتر از چارچوب هایی که برایشان تعریف شده است حرکت کنند باید مدیران امنیت داشته باشند.
وی اعلام کرد: بعضی دستگاه ها در استان شرایطی را ایجاد نکنند که مدیران اجرایی به جای اینکه به دنبال چشم انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله و بحث توسعه باشند مراقب مسائل دیگر باشند.
* در جمهوری اسلامی از مدیران انتظار سوءاستفاده اقتصادی نمی رود
عباسپور اعلام کرد: یکی از توفیقات دولت، مسکن مهر است که شتاب تورمی که در بحث مسکن بود را مهار کرد، امروز مصداق جهاد اقتصادی مسکن مهر است و به هر شهر و استانی نگاه می شود ساختمان های مسکن مهر را نظاره گر هستیم ولی وقتی مطرح می شود که 100 میلیارد تومان در مسکن مهر اختلاس شده است و سپس به دنبال اثبات می رویم، می بینیم که چنین چیزی مطرح نیست؛ بنابراین نباید با حیثیت مدیران بازی شود.
وی افزود: برای اینکه مدیران را کنترل کنیم ، لازمه اش این است هر مدیری را در فرایند اجرای تخلف دیدیم تذکر داده و نصیحت کنیم و این شیوه پیامبر است.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: البته همه ما نیز باید مراقبت کنیم زیرا در جمهوری اسلامی از مدیران انتظار تخلف و سوءاستفاده اقتصادی نمی رود ولی همه باید مراقب باشیم ما دنبال اهداف عالیه شهدا هستیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان