تحقق اهداف جهاد اقتصادی نیازمند آشنایی با آموزه های دینی است

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر تمکین و پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی مبلغان این دفتر گفت: آشنایی هر چه بیشتر مردم با آموزه های اقتصادی دین، تحقق جهاد اقتصادی را تضمین می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید غلام عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با بیان اینکه مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی بر خود واجب می دانند، فرامین رهبری در خصوص جهاد اقتصادی را در صدر کارهای تبلیغی خود قرار دهند، اظهار داشت: از آنجایی که جهاد امری فرهنگی است، لذا باید زیر ساخت های فرهنگی را در جامعه فراهم کرد.
وی افزود: به همین منظور مبلغان با بیان ضرورت جهاد اقتصادی به مردم و فراخواندن آنها به پرهیز از افراط و تفریط و رعایت صرفه جویی، مردم را با اصول قناعت و آموزه های دینی در رابطه با مسائل اقتصادی آشنا سازند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی جزیی از سیره و سنت ائمه معصومین علیهم السلام بوده است، ابراز داشت: مبلغان با آگاهی بخشی مردم در خصوص حقوق شرعی و مباحثی نظر زکات، خمس و انفاق در این حرکت جهادگونه سهیم باشند.
وی با بیان اینکه پیگیری فرمایش رهبری، حرکتی جهادگونه فوق حرکت های عادی را می طلبد، اذعان داشت: هر چقدر مردم با آموزه های اقتصادی دین آشنا و نزدیک تر شوند، موفقیت در جهاد اقتصادی تضمین می شود.
مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حرکت در جهاد اقتصادی را وظیفه وزارت بازرگانی و اقتصاد ندانست و بیان داشت: تمام اقشار و اصناف باید در جهاد اقتصادی مشارکت داشته باشند و با تعامل هرچه بیشتر در این زمینه، در خنثی سازی تحریم های بین المللی علیه ایران سهیم باشند.
وی با اشاره به اینکه راهکار مؤثر در جهاد اقتصادی هنگامی رقم می خورد که با کسانی که از اقتصاد کشور و اقتصاد عمومی استفاده نابه جا می کنند، برخورد شود، ادامه داد: باید از افراط و تفریط در همایش ها، کنگره های دولتی و خصوصی تجدیدنظر شود و به ارایه سازوکار جدید در این قسمت از حجم سرسام آور هزینه ها کاست.
حجت الاسلام موسوی در خصوص اینکه نباید فرامین رهبری تبدیل به شعار شود، همت تمام دستگاه های اجرایی را در جهاد اقتصادی خواستار شد و خاطرنشان کرد: عناوین و نام هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال می گذارند، با عنایت و با دیدگاه کارشناسی بالایی انتخاب می شود، اما گاهی دیده می شود، این فرامین در مسیر اصلی خود قرار نمی گیرد، لذا در تبدیل شدن این شعارها به شعور، تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی لازمه تحقق جهاد اقتصادی در جامعه را امنیت اقتصادی دانسته و بیان داشت: از آنجایی که در حکومت اسلامی عدالت در جایگاه نخست قرار دارد و هیچ گونه ملاحظه کاری و مسامحه را در امنیت اقتصادی نمی پذیرد و به شدت از حقوق عمومی مردم دفاع می کند، لذا باید با افراد خاطی در عرصه اقتصادی بدون توجه به جایگاه آنها برخورد شود.
مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اعلام اسامی مفسدان اقتصادی را برای امنیت بیشتر اقتصاد اسلامی خواستار شد و تصریح کرد: چگونه با کسی که 500 یا یک میلیون تومان وام می گیرد، در باز پرداختش به شدت برخورد می شود، اما با کسی که وام های میلیاردی می گیرد با مسامحه برخورد می کنند؟! قطعاً این نوع برخورد جزو آموزه های دینی نبوده و در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان