ماهان شبکه ایرانیان

مچ بندهای هولوگرافیک به حفظ تعادل کمکی نمی‌کنند

دستبند

برای کسانی که در این باره تردید داشتند: مچ بندهای هولوگرافیک یا تعادلی، هیچ کمکی به حفظ تعادل نمی‌کنند. این نتیجه تحقیقات دانشکده علوم فعالیت‌های فیزیکی و ورزش دانشگاه پلی تکنیک مادرید است که بر روی 79 فرد داوطلب صورت گرفته و نتیجه این تحقیق حکایت از آن دارد که مچ بندهای هولوگرافیک، به هیچ عنوان تاثیری بر روی حفظ تعادل افراد ندارند. خسوس خاویر روخو، مسئول این پروژه تحقیقاتی که خودش پزشک و استاد سلامت بدن انسان است در این باره گفته:« نتایج به دست آمده حکایت از آن دارد که مچ بندهای Power Balance یا به اصطلاح هوشمند، هیچ تاثیری در حفظ تعادل افراد ندارند و هیچ نتیجه مثبتی در این زمینه به دست نیامده.»

دستبنداین مطالعات حدود دو هفته به طول انجامید و داوطلبان شرکت در این بررسی، دانشجویان دانشکده با میانگین سنی 23.3 سال (دو سوم مذکر و یک سوم مونث) بودند که دو بار تست تعادل را یک بار با بهره گیری از مچ بند هوشمند و یک بار بدون مچ بند پشت سرگذاشتند. البته این آزمایش در شرایطی انجام شد که مچ بند به دستان افراد بسته شده بود و به نحوی هولوگرام آن پوشانیده شده بود که فرد متوجه نمی‌شد که آیا مچ بند در آن آزمایش کار می‌کند یا خیر.

دستبندآزمایش‌ها در انیستیتو بیومکانیک والنسیا انجام گرفت. آزمایش اول، آزمایش ایستادن روی یک پا بود که طی آن فرد می‌بایست یک دقیقه روی پای غالب و قویترش می‌ایستاد و پاشنه پای دیگرش را در کنار کشکک زانوی پای دیگر قرار می‌داد. آزمایش دوم رومبرگ نام داشت و بدین ترتیب بود که فرد می‌بایست یک پا را جلوی دیگری قرار داده و با چشمان بسته ثابت و صاف می‌ایستاد. آقای روخو ادامه داد:« با اتمام این تست‌ها، بررسی‌های آماری آغاز شد تا مشخص شود که آیا بستن مچ بند هولوگرافیک به حفظ تعادل افراد کمک می‌کند یا خیر که نتایج حکایت از آن داشت که این مچ بندهای هیچ تاثیری ندارد.»مچ بندهای هولوگرافیک یا Power Balance  از سال 2009 در اروپا باب شد و تب و تاب آن به سرعت فراگیر شد و قیمت هریک از مچ بندها حدودا 35 یورو بود. شعار سازندگان این مچ بندها این بود که با استفاده از آن‌ها می‌توان تعادل، قدرت و انعطاف پذیری را افزایش داد که نتایج آزمایش ها ثابت کرد که  این‌ها تنها شعار بوده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان