تاثیرگذاری بانوان در جهاد اقتصادی بی بدیل است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: تاثیرگذاری بانوان و ایفای سهم آنها در توانمند سازی اقتصاد خانواده و عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در جهاد اقتصادی بی بدیل است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار داشت: نظام اقتصادی جامعه بر پایه تحکیم نظام خانواده بنا شده است.
وی افزود: اگر می خواهیم در حوزه اقتصادی تحول و تحرک واقعی را شاهد باشیم امروز نیازمند آن هستیم تا با توانمند سازی این قشر سیاست راهبردی نظام خود را تقویت کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بانوان همچون عرصه های ایثار و شهادت، فرهنگ، اصالت و هنر در عرصه جهاد اقتصادی نیز همیشه یاریگر دولت بودند به طوری که اصیل ترین عنصر عملی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها بانوان هستند.
وی اظهار داشت: بانوان با تنظیم درست و دقیق برنامه های اقتصادی در درون خانواده اصلی ترین نقش را در تنظیم سیاست اقتصادی دولت دارند؛ به طوری که سبب شده اند مصرف بی رویه در جامعه کاهش یافته و ارزش افزوده و بهینه سازی در حوزه های تولید و مصرف ارتقا پیدا کند.
به گزارش فارس از اردبیل، در این جلسه یکی از کارشناسان اداره کل تعاون استان اردبیل نیز محور برنامه های امسال این اداره کل را تشکیل تعاونی های جدید و فعال سازی تعاونی های راکد و در دست اجرا اعلام کرد و افزود: 70 درصد توان و برنامه های خود را برای عملیاتی کردن اهداف اول و 30 درصد دیگر را نیز برای تحقق دیگر اهدافمان گذاشته ایم.
مجید مصلح اظهار داشت: امسال با همکاری دستگاه های مرتبط 40 تعاونی زنان را در استان اردبیل تشکیل می دهیم که اغلب این تعاونی ها در مناطق روستایی و عشایری خواهد بود.
وی افزودن بر برنامه های نظارتی، ترویجی و بازدیدها، برگزاری دوره های آموزشی، برپایی نمایشگاه ها و شکل گیری اتاق فکر را از دیگر اولویت های این اداره کل عنوان کرد.
مصلح گفت: امسال برنامه عملیاتی ما بر این مبناست تا میزان هزینه ها و توانمند سازی تعاونی ها را ارزیابی کرده و به تفکیک شهرستان با مشخصات کامل آنها را احصا کنیم.
وی اجتناب اداره تعاون را از صدور مجوز برای فعالیت های فاقد توجیه اقتصادی یادآور شد و اظهار داشت: ما بر اساس توجیه اقتصادی که در ارائه طرح ها انجام می شود مجوز راه اندازی تعاون در بخش تعاون را خواهیم داد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان