بررسی سازوکارهای اجرایی جهاد اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از بررسی سازوکارهای اجرایی جهاد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
مصطفی مطورزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: نامگذاری سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی نظریه پردازان، صاحبان فکر و اندیشه در عرصه اقتصادی را موظف کرده تا در زمینه ارتقای جایگاه اقتصادی کشور وارد عمل شوند.
وی گفت: مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نخستین روز کاری خود در سال 90تدوین راهکارهای اجرایی شدن جهاد اقتصادی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصمیم این کمیسیون برای تدوین راهکارهای اجرایی شدن نظرات مقام معظم رهبری در باب جهاد اقتصادی خبر داد و افزود: نخستین دستور کار کمیسیون اقتصادی بعد از تعطیلات بررسی سازوکارهای اجرایی موضوع جهاد اقتصادی است و کمیسیون در صورت نیاز اقدام به تصویب طرحی در این باره خواهد کرد.
مطورزاده در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهاد اقتصادی» از تصمیم کمیسیون اقتصادی برای بررسی دقیق این موضوع با همراهی کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی در نخستین نشست خود پس از تعطیلات نوروزی با دعوت از کارشناسان اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس سازوکارهای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری را درباره جهاد اقتصادی بررسی می کند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس با دقت نظر تمام روش های اجرای دقیق جهاد اقتصادی را تدوین خواهد کرد، اظهار داشت: جهاد اقتصادی موضوعی فراجناحی و فرا قوه ای است که هر سه قوه در اجرایی شدن آن نقش موثر خواهند داشت و سازوکارهای قانونی اجرای آن نیز با همکاری همه قوا تدوین می شود.
مطورزاده با بیان اینکه احتمال تغییر در لایحه بودجه 90 برای گنجاندن مواد مربوط به جهاد اقتصادی ضعیف به نظر می رسد، گفت: در صورت نیاز کمیسیون اقتصادی در اولین فرصت این موارد را در طرحی با همین عنوان آماده و به صحن علنی مجلس ارائه می کند تا با قرار گرفتن در کنار قانون بودجه 90 به تحقق اهداف مد نظر رهبر بزرگوار انقلاب از جهاد اقتصادی کمک کند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری درباره جهاد اقتصادی نیاز به تعاملی مشترک و قوی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد و مسئولان قوای سه گانه باید با نگاهی فراتر از حیطه مسئولان خود به اجرایی شدن این دستور معظم له و تحقق اهداف جهاد اقتصادی نگاه کنند.
وی در پایان ابرازامیدواری کرد با تعامل و همکاری متقابل مجلس و دولت شاهد تحقق عینی جهاد اقتصادی در سطح کشور باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان