ماهان شبکه ایرانیان

باید مجاهدگونه در عرصه های اقتصادی عمل کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نام گذاری سال 1390 به عنوان سال «جهاد اقتصادی» برای نشان دادن مسیر و نوع جهت گیری برای مردم، دولت، مجلس و همه ارکان موثر کشور است.
به گزارش ایرنا، «سید شمس الدین حسینی» با اشاره به بار معنایی عمیق تعبیر جهاد در فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: با بهره گیری از این تعبیر باید مجاهدت کرد و مجاهدگونه در عرصه های اقتصادی عمل کنیم .
وی با بیان این که خودِ من با شنیدن تعبیر «جهاد اقتصادی» فضای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت بسیجیان سلحشور در جبهه ها در ذهنم زنده شد، خاطرنشان کرد: این که در آن روزهای سخت، با فرمان امام راحل(ره) همه توانمان برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران بسیج می شد، اکنون نیز این فرمانِ صادرشده در سال 1390، برای مردم همان فرمان امام(ره) در زمان جنگ است و باید همه توان و ظرفیت ها بسیج شوند تا با موفقیت در عرصه جهاد اقتصادی به مرحله شکوفایی و پیشرفت مدنظر معظم له برسیم.
وزیر اقتصاد همچنین گفت: وقتی مسیر حرکت و جهت گیری را رهبر انقلاب مشخص کردند باید از همه ظرفیت های کشور استفاده شود تا امسال با مجاهدت واقعی و در سایه جهاد اقتصادی به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنیم.
نباید شعار سال گذشته، «همت مضاعف، کار مضاعف» را فراموش کنیم
حسینی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به شعار سال گذشته یادآور شد : امسال حتی باید همت و کار مضاعف نمود بیشتری در کار ما داشته باشد، زیرا «جهاد اقتصادی» میدانی بسیار فراخ تر و وسیع تری را برای کار ، تلاش و برنامه ریزی می طلبد.
وی با اشاره به تاثیرات مستقیم جهاد اقتصادی بر سایر حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افزود: اگر ما بتوانیم به رشد و شکوفایی و پیشرفت مد نظر برسیم، در حل بسیاری از مشکلات عمومی کشور هم موفق خواهیم شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد:این نام گذاری نشانگر این امر است که نظام جمهوری اسلامی اکنون به یک سطحی از اقتدار و عزت در عرصه های مختلف رسیده است اما مشکلات جاری بیشتر حول مسایل اقتصادی همچون اشتغال جوانان، مسکن و سایر موارد مشابه است.
حسینی گفت : اگر امسال بتوانیم طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و موارد مورد نظر ایشان را در کشور محقق کنیم، نظام در پیشانی دنیا خواهد درخشید و الگویی موفق برای سایر کشورهای جهان خواهیم شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان