جهاد اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی است

معاون اول قوه قضائیه گفت: جهاد اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی امکان پذیر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان در خرم آباد اظهار داشت: لازمه جهاد اقتصادی این است که همه کشور درگیر کار باشند.
وی افزود: باید با کسانی که دست اندازی به بیت المال و منابع طبیعی کرده و زمین خواری می کنند و با قاچاق مواد مخدر به دنبال روابط ناسالم اقتصادی در نظام هستند، مبارزه شود.
معاون اول قوه قضائیه گفت: برای تحقق امر مهم جهاد اقتصادی حضور و مشارکت فعال تمام دستگاه های اجرایی، نظامی، امنیتی قضایی و ... مهم است.
رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: اصلاح روش ها از وجود فساد اقتصادی پیشگیری می کند.
وی تصریح کرد: اگر پول های سرگردان در بخش های کالا و زمین خواری به سمت تولید هدایت شود و نظارت بر فعالیت های اقتصادی دقیق و مستمر باشد، بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل می شود.
معاون اول قوه قضائیه گفت: باید نظارت بر اصلاح روش ها بیشتر شده تا جهاد اقتصادی شکوفا شود.
رئیسی در ادامه به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: منظور از اصل 44 این نیست که ما کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و هیچ گونه نظارتی بر آنها نداشته باشیم بلکه باید دولت نظارت در این اصل را دوچندان کرده و با افراد خاطی برخورد جدی کند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: در قوه قضائیه امروز یک اراده ملی برای مبارزه با فساد اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده است.
وی در ادامه به سلامت دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: سلامت دستگاه قضا موجب سلامت بخش های دیگر کشور می شود.
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز قوه قضائیه بر پیشگیری از جرم تاکید دارد و تنها این قوه نمی تواند در کاهش جرم تاثیرگذار باشد بلکه همه اجزا و بخش های کشور در پیشگیری از جرم نقش دارند.
وی از قضات خواست تا حد امکان از صدور قرار بازداشت افراد خودداری کنند، خاطرنشان کرد: خدمت در دستگاه قضا مجاهدت فی سبیل الله است.
رئیسی یادآور شد: قضات باید در سال جهاد اقتصادی ساعت کاری را نشناسند و آن قدر پرونده ها را بررسی کنند تا به نتیجه برسند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: مدیران باید در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تلاش کنند در صورتی که میزان بیکاری و فقر در جامعه کاهش یابد و میزان اشتغال، فرهنگ عمومی و عدالت اجتماعی در جامعه افزایش یابد به طور قطع تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضایی نیز کاهش پیدا می کند.
رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خدمت در دستگاه قضایی مجاهده است، اظهار داشت: ما امروز در سال جهاد اقتصادی قرار داریم و مجاهده نیاز به انگیزه جدی دارد و در مسئله انگیزه مجاهد و جهادگر حرف اول را می زنند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: در سال جاری نیت ها باید خالصانه و برای خدا باشد و در مجاهده باید تلاش مضاعف صورت گیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان