جوانان موتور محرکه جهاد اقتصادی هستند

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش جوانان در سال جهاد اقتصادی گفت: جوانان موتور محرکه جهاد اقتصادی هستند.
مجید ابهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به اعلام سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، توجه به ابعاد فلسفه و چرایی این دستور باید توسط صاحب نظران و فرهیختگان مورد واکاوی قرار گیرد و زوایای مختلف آن تبیین شود.
وی گفت: هر حرکت الهی و خالصانه که با زیربنای آرمانی و اعتقادی و بدون کمترین توقع مادی انجام گیرد، جهاد خوانده می شود. جهاد به معنای رفتار خالصانه الهی و متفاوت با همه فرآیندهای اجرایی است.
مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه جدی ایشان به قشر جوان اظهار داشت: جوانان سرمایه اصلی کشور و طلایه داران لشکر ولایت هستند.
ابهری ادامه داد: با توجه به عشق و دلداگی جوانان به رهبری و لطف معظم له به جوانان، این قشر باید برای تمامی دولتمردان به عنوان الگوی رفتاری قرار گیرند؛ در واقع جوانان موتور محرکه جهاد اقتصادی هستند.
وی بیان داشت: با قرار دادن اعتدال به عنوان مبنای رفتارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و با حرکت به سوی ساده زیستی و پرهیز از اسراف و اشراف زدگی باید بتوانیم در سال جدید این موضوعات را برای تمام جوانان مسلمان و غیرمسلمان به عنوان الگوی رفتاری معرفی کنیم.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تأسیس جهاد سازندگی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) گفت: جوانان ایثارگرانه به روستاها رفته و همدوش با کشاورزان و روستاییان به سمت خودکفایی و قطع وابستگی حرکت کردند.
ابهری افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نیز باید همانند رزمندگان و جهادگران اوایل انقلاب، با الهام از رهنمودهای آسمانی رهبر معظم انقلاب، در اجرای هدفمندسازی یارانه ها و تحقق اهداف این طرح تاریخی با عزم راسخ در مقابله با مفاسد اقتصادی، مقدمات تحقق انقلاب اقتصادی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: همان طور که جوانان ما در فتنه 88 دشمنان داخلی و خارجی را ناامید کردند، باید بتوانیم جهادگرانه در راستای تحقق مردم سالاری دینی در زمینه های اقتصادی و تحقق اهداف تعاون و خصوصی سازی، گام های مثبت و بلندی برداریم.
مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش رسانه ها در این حرکت جهادگونه اظهار داشت: رسالت تاریخی رسانه ها چه در فضای مجازی و چه در رسانه های صوتی و تصویری به ویژه صدا و سیما در تبیین فلسفه جهاد اقتصادی و انتقال آموزه های اجرایی، برای همه روشن است.
وی ادامه داد: باید تمام ظرفیت و توانایی های فرهنگی، هنری و ادبی را در راستای اطلاع رسانی در امر جهاد اقتصادی به کار ببریم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان