ماهان شبکه ایرانیان

تولید صادرات گرا نقطه هدف ما در سال جهاد اقتصادی است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت که در سال جهاد اقتصادی هدف نهایی ما رسیدن به تولید صادرات گرا و تبدیل شدن ایران به یک کشور صادراتی است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت که پیش از ظهر امروز چهارشنبه برای دفاع از برنامه های خود در صحن علنی مجلس حضور یافته، با قدردانی از رای اعتماد 2 سال گذشته نمایندگان ملت به وی، از محرابیان وزیر صنایع و معادن تشکر کرد.
وی ادغام وزارتخانه ها به ویژه تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت را در سال جهاد اقتصادی اقدامی بسیار بزرگ دانست که نتیجه تعامل مثبت و همدلی دولت و مجلس بوده است.
غضنفری با بیان اینکه با تعامل خوب و سرعت بالا موضوع ادغام ها تصویب و وزرای این وزارتخانه به مجلس معرفی شدند ابراز امیدواری کرد که این اقدام خوب دولت و مجلس، موجب برداشته شدن گام مهمی در سال جهاد اقتصادی شود.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ادغام این 3 وزارتخانه را یکی از نیازهای اقتصادی صنعت و معدن و تجارت برشمرد و با اشاره به دهه پیشرفت و عدالت گفت که این کار موجب چابک سازی وزارتخانه جدید می شود.
وی این ادغام را برای بی اثر کردن تحریم ها اقدامی مهم و تاثیر گذار دانست و مبنا و محور وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت را تولید اعلام کرد.
غضنفری در ادامه محور تصمیمات خود در این وزارتخانه جدید را تولید عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه تولید صادرات گرا گفت که در سال جهاد اقتصادی هدف نهایی مان رسیدن به تولید صادرات گرا و تبدیل شدن ایران به یک کشور صادراتی است.
وی در ادامه به برنامه های خود در حوزه صنعت، معدن و تجارت اشاره و فرصت ها و چالش های پیش روی این 3 حوزه را تشریح و تبیین کرد.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری صنعتی را خوب عنوان کرد و با اشاره به نیروهای متخصص و آماده به کار در این حوزه گفت: متاسفانه چالش های این حوزه استفاده نکردن از ظرفیت های موجود و قیمت تمام شده بالا است.
غضنفری یکی از برنامه های خود در این حوزه را صیانت از بنگاه ها و سرمایه گذاری موجود و مولد و نیز تامین سرمایه در گردش برشمرد و گفت: تولید کنندگان انتظار دارند تا با اجرای بسته های حمایتی که در اجرای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده به آنها کمک شود.
وی اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه ملی و منطقه ای را از دیگر برنامه های خود در این حوزه برشمرد و با اشاره به برنامه اش در زمینه توسعه صنایع مادر و متوسط تصریح کرد که تقویت شهرک های صنعتی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه ها در این وزارتخانه جدید است.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور بخش خصوصی از طریق اجرای اصل 44 و واگذاری ها و مالکیت به این بخش و نیز تقویت تشکل های بخش خصوصی را از دیگر برنامه های خود برای این وزارتخانه جدید دانست.
وی در این بخش از سخنان خود به برنامه هایش در حوزه معدن اشاره کرد و با بیان اینکه این حوزه به دلیل ثروت بین نسلی اهمیت زیادی دارد خاطرنشان کرد: شناسایی 60 نوع ماده معدنی و نیز 55 میلیارد تن ذخایر شناخته شده از فرصت های بخش معدن است.
غضنفری ارزش افزوده بخش معدن را مربوط به داخل کشور عنوان کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در حوزه اکتشاف معدن شد.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود به برنامه هایش در حوزه تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی و بهبود اوضاع کسب و کار و استفاده از تمام ظرفیت ها در این حوزه از برنامه هایم در حوزه تجارت است.
وی با بیان اینکه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت 41 درصد از سهم اقتصاد کشور را به دوش می کشد، خواستار تعامل هر چه بیشتر مجلس شد.
غضنفری با بیان اینکه خود را به قانون اساسی، مجلس و رئیس جمهور پاسخگو می داند از توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه های مذکور تشکر و قدردانی کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان