ماهان شبکه ایرانیان

جهاد اقتصادی نیازمند تفکر اصیل انقلابی است

امام جمعه زاهدان گفت: رسیدن به آرمان های انقلاب از راه جهاد اقتصادی به تفکر اصیل انقلابی نیاز دارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با افزایش تولید علم و فناوری نوین و با نگاه صادرات محوری توأم با اندیشه انقلابی آرمان های رهبر انقلاب، رشد اقتصادی کشور امکان پذیر است.
وی با اشاره به رهنمودهای مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب در زمینه نامگذاری سال 90 متناسب با شرایط زمان افزود: در حال حاضر بسترها و زیرساخت ها برای جهش اقتصادی فراهم است که با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، پاسخ مثبت به اهداف نظام و فرموده رهبری است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه ها از جمله علم و فناوری نوین، عمران و آبادانی، هوا و فضا، سلول های بنیادی، نانو، پزشکی و... همه مرهون برکت خون شهدا و رهبری مدبرانه نظام جمهوری اسلامی است.
سلیمانی یادآور شد: وضعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران با 30 سال قبل اصلاً قابل مقایسه نیست و ما در همه عرصه ها، رشد شایانی داشته ایم به طوری که برای سایر کشورهای دنیا الگو و قابل تحسین هستیم.
وی بیان کرد: صدور نیروهای متخصص و ماهر به کشورهای همسایه از موهبت های دیگر انقلاب اسلامی است.
امام جمعه زاهدان عنوان داشت: در 30 سال گذشته ما نیاز به پزشک و کادر فنی متخصص در همه موارد داشتیم ولی امروز نه تنها نیاز جامعه در همه زمینه ها بر طرف شده بلکه می توانیم برای اجرای پروژه های سنگین به خارج از کشور نیروی متخصص و ماهر صادر کنیم.
سلیمانی گفت: هر ایرانی یک مجاهد اقتصادی است بنابراین نباید نامگذاری سال را در قالب شعار تکرار کنیم بلکه باید مطالبه رهبر را از دولت و ملت در حوزه عمل به عرصه ظهور برسانیم.
وی اضافه کرد: رشد اقتصادی را می توان در افزایش تولید، جذب سرمایه گذار، مصرف بهینه و بهره وری، اصلاح الگوها و رفتارهای مصرفی و اصلاح نظام پولی و گمرکی به دست آورد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یادآور شد: باید به سمت مکانیزه شدن کشاورزی، صنایع خدماتی، مدیریت آب و... گام برداریم تا به رشد اقتصادی حقیقی و مطلوب دست یابیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه هم اکنون بستر برای جهاد اقتصادی فراهم است، تصریح کرد: باید با مجاهدت، ظرفیت های مطلوب و بالقوه این استان را بالفعل کرد و با رویکرد تحول اقتصادی هدفمند حرکت کنیم.
وی وجود معادن غنی، زمین های قابل کشت مناسب، جاده های ترانزیتی ایجاد شده، اتصال خطوط ریلی، صنعت تجارت و بازرگانی و ورود گاز به استان را از جمله مزیت های دیگر سیستان و بلوچستان دانست.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و پراکندگی روستاها از یکدیگر را باید به فرصت تبدیل کرد و با مدیریت صحیح، اهداف امام و رهبری انقلاب را محقق سازیم.
سلیمانی در ادامه رسانه ها را حلقه اتصال مردم با دولت و جهان خواند و گفت: استکبار جهانی و ایادی اش در تلاش هستند تا انگیزه و نشاط را از مردم بگیرند و این بر اصحاب رسانه تکلیف است که نقاط مثبت را برجسته و اطلاع رسانی کنند تا با بیان حقیقت، اهداف استکبار خنثی شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان