لزوم تبلور شعار جهاد اقتصادی در بودجه سال ۹۰

رییس مجلس با اشاره به سال جهاد اقتصادی، گفت: کمیسیون تلفیق باید با دقت بررسی بودجه را به سرانجام برساند و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی را در بودجه سال 90 متبلور کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان مجلس شورای اسلامی، سال جاری را سال مهمی برای کشور دانست و اظهار داشت: کارکنان مجلس، سال پر کاری را پشت سر گذاشته اند و تصویب طرح هدفمندکردن یارانه ها یکی از طرح های سنگینی بود که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نیاز به تصویب و اجرای آن احساس می شد.
وی افزود: قانون برنامه پنجم توسعه یکی دیگر از فعالیت های مؤثر مجلس در سال گذشته بود، به منظور آنکه کشور بتواند در بازه زمانی پنج ساله ، به درستی مسیر توسعه را طی کند، این قانون پس از بررسی های مختلف در کمیسیون های تخصصی و تلفیق، تصویب شد.
*ایجاد قوانین کاربردی با تکیه بر همگرایی نیروهای مجلس
لاریجانی در بخشی از سخنانش به ایجاد قوانین مختلف در مجلس اشاره و تصریح کرد: با پیگیری و روحیه همگرایی کمیسیون ها، معاونت نظارت، تقنین و اجرایی مجلس، شرایط برای ایجاد قوانین کاربردی و مناسب مهیا شد.
وی در ادامه ضمن ابراز خشنودی از اهتمام و وجدان کاری کارمندان مجلس، یادآور شد: در سال گذشته با مسائل مختلفی از جمله انقلاب های منطقه روبرو شده بودیم، انقلاب هایی که از درون مجموعه ای از بیداری مسلمانان منطقه که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران بودند، فرصت ظهور و بروز پیدا کردند.
رئیس قوه مقننه کشورمان همچنین گفت: شاهد حرکت سریع، انقلاب های شکل گرفته در کشورهای مصر و تونس هستیم، این در حالی است که برخی کشورها همچون لیبی به دلیل حرکات مداخله جویانه آمریکا، هنوز دچار تلاطم هستند.
*ناتوانی آمریکا در بهره برداری از شرایط اخیر خاورمیانه
وی انقلاب های اخیر منطقه را حاصل خواست مردم منطقه دانست و متذکر شد: خفقانی که به واسطه آمریکا در منطقه ایجاد شده بود، در حال تغییر است و بعید است که آمریکا بتواند این اتفاقات را به نفع خود تغییر دهد و توفیقی در آینده به دست بیاورد.
رئیس مجلس افزود: سیاست مداران آمریکا باید بدانند که شرایط نوین خاورمیانه، به دلیل رفتار مداخله جویانه و ستمگری آمریکا ایجاد شده است و مردم خاورمیانه با تکیه بر اراده خود، شکافی را ایجاد کردند و مطمئناً در دستیابی به اهداف خود پیروز خواهند شد.
*حمایت جدی مجلس از انقلاب های خاورمیانه
او به حمایت مجلس از انقلاب‎های اخیر منطقه اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: مجلس در سال گذشته به حمایت از انقلاب های اخیر منطقه پرداخت و در ادامه این مسیر، باید نسبت به حرکات موذیانه آمریکا در خصوص این وقایع آگاه باشد.
علی لاریجانی که ردای نمایندگی قم در مجلس هشتم را نیز بر تن دارد، در خصوص فعالیت کشور در حوزه مسائل داخلی، گفت: به دلیل کمبود وقت، امکان بررسی کامل بودجه سال 90 در سال گذشته فراهم نشد و مجلس در حرکتی اجرایی، وضعیت بودجه دو ماه نخست سال 90 را مشخص کرد.
*لزوم حرکت شعار جهاد اقتصادی در مسیر رفع بیکاری
رئیس مجلس با تأکید بر این موضوع که فلش های جهاد اقتصادی باید به سمت رفع بیکاری حرکت کنند، تصریح کرد: تولید محور شدن اقتصاد کشور، راه حل معضل بیکاری است و مجلس نیز آمادگی دارد تا در صورت لزوم، قوانینی را که چاره ساز مشکل اشتغال است را بررسی و تصویب کند.
وی بر لزوم همگرایی فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: به منظور پیش برد مناسب اهداف جامعه نیازمند ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی در موضوعات مختلف هستیم تا شرایط برای حرکت اراده ها در موضوعاتی که به نفع جامعه است، مهیا شود.
رییس مجلس به دلایل نام گذاری سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: شاید بتوان حل مشکل اقتصاد جامعه، پرهیز از راه حل های مسکن وار و تلاش برای پاکسازی جامعه از بسترهایی که موجب هرز رفتن نیروی جامعه در حوزه اقتصادی می شود، را از دلایل اصلی این نام گذاری دانست.
علی لاریجانی در خاتمه سال 90 را همراه با تلاش جدی برای تحقق اهداف کشور دانست و گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه با همسویی و همکاری باید در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند و کمیسیون های مربوطه نیز بر اجرای قوانین مختلف همچون قانون هدفمندکردن یارانه ها نظارت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان