ظرفیت های خاموش در سال جهاد اقتصادی فعال شود

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: برای جهاد اقتصادی باید همه ظرفیت های خاموش و فراموش شده را فعال کرد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یک نامگذاری دقیق و حکیمانه بود که درایت و زمان شناسی رهبر انقلاب را می رساند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی در شرایطی قرار دارد که دشمنان از حمله نظامی به این کشور مایوس شده اند چراکه به خوبی می دانند ایران اسلامی در عرصه قدرت نرم دارای قدرت فوق العاده ای است و همچنین توانمندی ایران اسلامی آنچنان بالاست که آنها فکر حمله به کشور را حتی به ذهن خود راه نمی دهند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز امروز ایران دارای قدرت بوده و به الگویی مناسب برای دیگر کشورهای منطقه تبدیل شده است.
سلیمی بیان کرد: در عرصه اندیشه و فکر و علم نیز نظام اسلامی حرف های بسیاری در جهان برای گفتن دارد، در تولید علم حرف نخست را می زند به طوریکه می توان گفت قدرت ایران در همه عرصه ها قدرتی بالا و مثال زدنی است.
وی با تاکید بر حکیمانه بودن نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: این نامگذاری حرکتی رو به جلو برای خنثی کردن اقدامات آتی دشمنان در عرصه تحریم های اقتصادی است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان داشت: امروز تنها حربه ای که دشمنان توانسته اند به وسیله آن علیه کشور دست به حرکتی بزنند، تحریم های اقتصادی است، هرچند این حربه نیز نتوانسته است آنطور که باید و شاید تمام خواسته های دشمنان را عملیاتی کرده و راه به جایی ببرد اما تلاش برای شکوفایی اقتصادی این توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.
سلیمی با اشاره به آماده بودن زیرساخت های لازم برای جهش و جهاد اقتصادی بیان داشت: امروز ایران اسلامی در بخش آب، انرژی، تولید فولاد و فناوری های نوین، در تولید علم، نیروی ماهر انسانی و در بسیاری از بخش ها و عرصه ها از آمادگی لازم برای توسعه و ارتقا برخوردار است.
وی افزود: تشکیل صندوق توسعه ملی که در سال گذشته 12 میلیارد تومان در این صندوق واریز شده و امسال نیز قرار است 20 میلیارد تومان دیگر به این صندوق واریز شود، یکی از زیرساخت های لازم برای جهش اقتصادی است چراکه با تشکیل این صندوق اشتغال و به دنبال آن اقتصاد کشور شکوفا می شود.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به الزامات محقق شدن جهاد اقتصادی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود بیان داشتند، دوری از حاشیه سازی، انجسام ملی، تاکید بر بنیه ایمانی جوانان، دلسوزی و وحدت ملی از الزامات مهم محقق شدن جهاد اقتصادی است که علاوه بر این الزامات، الزامات دیگری نیز نیاز است.
سلیمی ادامه داد: استفاده بهینه از تمام ظرفیت های کشور چه در عرصه سرمایه های انسانی، چه در عرصه سرمایه های مادی از مهم ترین الزامات برای رسیدن به جهاد اقتصادی است.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف در کشور گفت: در بخش کشاورزی استفاده بهینه از آب صورت نمی گیرد، در حال حاضر از هر مترمربع زمین کشاورزی کمتر از یک کیلو محصول برداشت می شود، این در حالیست که میانگین جهانی برداشت محصول به ازای هر متر از زمین سه کیلوگرم است.
نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر ضرورت تجدید نظر در استفاده بهینه از ظرفیت های بخش کشاورزی تصریح کرد: برای رسیدن به جهاد اقتصادی باید در بخش کشاورزی تغییر رویه داد.
سلیمی بیان کرد: برای جهاد اقتصادی باید همه ظرفیت های خاموش و فراموش شده را فعال کرد و بهره وری را ارتقا داد.
وی تاکید کرد: برای جهاد اقتصادی باید نقشه راه را مشخص کرد و با نقشه عمل کرد، اگر در این عرصه بخش خصوصی فعال و حمایت نشود، نمی توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی کیفی سازی تولیدات داخلی را از دیگر الزامات جهاد اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: بهینه سازی خطوط تولید فرسوده و افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سلیمی گفت: ساماندهی بخش معدن، اعتماد به جوانان و تلاش دولت برای عملیاتی کردن ایجاد 42 میلیون شغل از دیگر مسائل مهمی است که برای رسیدن به جهاد اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان