چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شهرداری مسئول احیای قنات ها نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیرو متولی احیای قنات ها هستند از این رو مدیریت شهری نمی تواند بدون هماهنگی به این موضوع ورود کند.

شهرداری مسئول احیای قنات ها نیستمهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت قنات های شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر آماری از آخرین وضعیت قنات ها ندارم اما مرکز پژوهش های مجلس تحقیقات خوبی در این خصوص انجام داده و کتاب خوبی هم نوشته شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران هم برای حفظ و احیای قنات ها مصوبه ای داشته اما باید به منظور محقق شدن آن موضوع را به صورت جدی دنبال کنیم تا قنات هایی که به دلایل کارهای عمرانی آسیب دیده اند، احیا شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری مسئول احیای قنات ها نیست، گفت: بدون شک سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیرو متولی احیای قنات ها هستند به همین منظور  مدیریت شهری نمی تواند بدون هماهنگی با سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیرو اقدامی انجام دهد.

چمران با اشاره به برگزاری سمینارهای برگزار شده برای احیای قنات ها، تاکید کرد: قنات ها را باید احیا کنیم چراکه قنات ها یکی از بهترین دارایی شهر هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مباحث مطرح شده نمی توان از آب قنات برای خوردن استفاده کرد چراکه قنات ها وقف شده اند و سازمان آب و فاضلاب نمی تواند از آنها برداشت و برای مصرف و خوردن آن از مردم پول دریافت کند.

چمران گفت: می توان با تعدادی از واقفان و متولیان هماهنگ کرد تا از آب قنات ها برای آبیاری باغ های سطحی و فضای سبز استفاده کنند.

سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیرو باید قنات ها را احیا کنند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان