نهادینه کردن «جهاد اقتصادی» بر عهده اهالی فرهنگ است

اهالی قلم و فرهنگ در سال «جهاد اقتصادی» می توانند نقش اساسی ایفا کنند؛ به نوعی نقش نهادینه کردن این فرهنگ در بین مردم به عهده اهالی قلم و فرهنگ است چراکه مردم باید به این باور برسند که در اقتصاد نیز می توان جهاد کرد.
نصرت الله محمودزاده، نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبری در خصوص نقش اهالی فرهنگ و ادب در سال «جهاد اقتصادی» اظهار داشت: اقتصاد در غالب جهاد برای مردم نیازمند بسترسازی است؛ معتقدم مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 90 به «جهاد اقتصادی» نمی خواستند که فرهنگ جهادی را در این سال تحقق یافته بدانند بلکه ایجاد زمینه ای باشد که برای برنامه ریزی چشم انداز 5 ساله بستر آن فراهم شود.
وی اضافه کرد: اهالی قلم و فرهنگ در سال «جهاد اقتصادی» می توانند نقش اساسی ایفا کنند؛ به نوعی نقش نهادینه کردن این فرهنگ در بین مردم به عهده اهالی قلم و فرهنگ است چراکه مردم باید به این باور برسند که در اقتصاد نیز می توان جهاد کرد.
محمودزاده با بیان اینکه اهالی فرهنگ در سال «جهاد اقتصادی» باید نقش کلیدی را ایفا کنند، ادامه داد: مردم باید ابعاد مختلف اقتصاد را مدنظر گرفته و منتظر این امر نباشند که دولت کاری را انجام دهد و آنها اثرات آن را مشاهده کنند، همچنین معتقدم اگر دولت مردم را در امور خود مشارکت ندهد نمی تواند در این مسئله ای که مقام معظم رهبری فرمودند، موفق باشد.
وی افزود: مردم باید با مفهوم «جهاد اقتصادی» آشنا شوند، اما متأسفانه در خیلی از مواقع مسائل اصلی مطرح می شود بدون عدم کار روی موضوع ابتر می ماند؛ اینکه مردم تصور می کنند چقدر در سال «جهاد اقتصادی» نقش دارند، بسیار حائز اهمیت است که این امر به عهده اهالی قلم و فرهنگ است که باید روی این قضیه کار کرده و مردم را متوجه نقش خود در جامعه کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان