ماهان شبکه ایرانیان

مجلس در کلام امام خمینی (ره)

هرچه به 12 اسفندماه نزدیک می شویم شور و شوق مردم برای خلق حماسه ای دیگر بیشتر احساس می شود، گروه ها، نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان همه در تکاپوی جلب نظر مردم برای راهیابی به نهادی که امام خمینی (ره) آن را عصاره ملت خواند می باشند.
در راستای تنویر افکار عمومی، بخش هایی از سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی در خصوص جایگاه مجلس را تقدیم می گردد، باشد که دست اندرکاران انتخابات و نیز گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی رهنمودهای پیر جماران را نصب العین فعالیت های خود قرار دهند.
مملکت برای همه است
من استدعا می کنم از تمام گروه ها و از تمام دستجات مختلف که در این وقتی که یک نفر از این آقایان راءی را برده و ملت به او راءی داده است ، دیگران عقب نشینی نکنند و کمک کنند. ممکلت مال خود شماست.
 11/11/58
چهره نورای مجلس حفظ شود
حیف است که چهره نورانی مجلس در آن یک چیزهائی واقع بشود که مخالف زی شما آقایان است.
22/5/59
وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب میکنند روی ضوابطی باشد که اعتبار میشود .
صحیفه امام ج 21 ص 187
همه امور توسط مجلس اصلاح می شود
 یک مجلس اسلامی که با انتخابات صحیح انجام بگیرد و اشخاصی که انتخاب می شوند واقعا منتخب ملت باشند، تمام کارهای کشور با دست مجلسی ها اصلاح شود.
15/3/62
به اسلام معتقد باشند
من قبلا در مورد انتخابات گفتم که همه چیز ما باید روی موازین اسلامی باشد. افرادی که تعیین می شوند باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند و عقیده شان هم این باشد که اسلام خوب است ، نه فقط اظهار کنند ولی عقیده نداشته باشند، کما اینکه در اول انقلاب خیلی ها اظهار اسلام می کردند.
26/9/62
گلایه ها را پای اسلام نگذارید
مردم اگر از من گله دارند، از اسلام سرد نشوند. من خلاف کرده ام ، به اسلام چه . مردم اگر اسلام را، استقلال و آزادی را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. اگر یک ظالم خلاف کرد، اسلام که آن را مرتکب نشده است، پس باید کاری کنیم که ظلم نباشد و ظالم از بین برود. اگر دیدیم در این دوره خلاف شده و به افرادی ظلم شده باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خلاف و ظلم را از بین ببریم نه اینکه کنار برویم و از صحنه خارج شویم، زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشتر می شود پس باید اجتماعمان را بیشتر کنیم و بیشتر در صحنه حاضر باشیم . خداوند به شما قدرت و سعادت عنایت بفرماید.
والسلام علیکم و رحمة الله
26/9/62
همه در انتخابات شرکت کنند
تمام مردم موظفند در انتخابات حاضر باشند و تحت تاثیر هیچ کس قرار نگیرند. بعد از اینکه مشورت کردند که برای اسلام مفید است رای دهند. اگر کسی مورد شک بود و یا اگر کسانی منحرف ، خودشان را معرفی کردند به آنها رای ندهند. ما باید مجلسمان را نگه داریم.
26/9/62
از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود، کاندیداهای خویش مراعات و از هر گونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند که برای پیشبرد مقصود، ولو اسلامی باشد، ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ ، مطرود و از انگیزه های غیر اسلامی است.
14/10/58
در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهاشان رعایت نمایند و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند و از تفرقه و کدورت شدیدا احتراز کنند که تفرقه و تشتت دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می کند و موجب تبلیغات سوء می شود.
14/10/58
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان