پرتوی از خورشید* /ساده زیستی

بر خود واجب می دانم که شهادت دهم زندگی داخلی آیت الله خامنه ای بسیار ساده است؛ نه از باب اینکه رهبر عزیز انقلابمان به این حرف ها نیازی داشته باشند، بلکه وظیفة خود می دانم تا این مهم را به مردم مسلمان و انقلابی ایران بگویم.

بر خود واجب می دانم که شهادت دهم زندگی داخلی آیت الله خامنه ای بسیار ساده است؛ نه از باب اینکه رهبر عزیز انقلابمان به این حرف ها نیازی داشته باشند، بلکه وظیفة خود می دانم تا این مهم را به مردم مسلمان و انقلابی ایران بگویم.

من از داخل منزل ایشان مطلع هستم. مقام معظم رهبری در خانه، بیش از یک نوع غذا بر سر سفره ندارند. خانواده معظم له روی موکت زندگی می کنند. روزی به منزل ایشان رفتم. یک فرش مندرس آنجا بود. من از زبری آن فرش به موکت پناه بردم!

حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی(ره)

ü مصرف گوشت خانة آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری، تنها از طریق کوپن بود. ایشان در آن زمان، به من فرمودند: «من تاکنون غیر از همان گوشت کوپنی - که به همة مردم داده می شود - گوشت دیگری از بازار نخریده ام! مصرف سوخت خانة معظم له نیز همان سهمیة کوپنی بود. اگر گوشت گرمی هم مصرف می کردند، گوشتی بود که افراد به عنوان نذر و قربانی برای آقا می بردند.

امروز هم زندگی ایشان، مثل زندگی مردم محروم و مستضعف است؛ زندگی بسیار ساده ای است. این حقایق را باید نوشت و در تاریخ ثبت کرد.

آیت الله مصباح یزدی

ü در اوایل ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای، یک شب با ایشان دیداری داشتم. صحبت به درازا کشید. معظم له فرمودند: شام پیش ما بمان! من از این دعوت خوشحال شدم؛ زیرا می توانستم مدتی بیشتر در خدمت ایشان باشم.

آقا در ادامه فرمودند: من نمی دانم شام چی داریم یا اصلاً به اندازة ما دو نفر شام هست یا نه؟ به هر حال، هر چه باشد، با هم می خوریم!

از همان دفترکار به منزل تلفن زدند و با خانواده صحبت کردند و گفتند: خانم! شام چی داریم؟ فلانی پیش ماست و من گفته ام که هر چه باشد، با هم می خوریم!

از جواب های آیت الله خامنه ای، احساس کردم که در منزل فقط به اندازة یک نفر شام کنار گذاشته اند.

آقا فرمودند: عیبی نداره! هر چه هست برای ما بفرستید. قدری هم پنیر و ماست همراهش کنید.

پس از گذشت حدود یک ربع، یک بشقاب برنج ساده با یک کاسة کوچک خورشت معمولی خیلی متوسط و مختصر آوردند. قدری هم شاید نان و پنیر و ماست همراه آن بود. آنها را نصف کردیم و با هم خوردیم.

من در دلم و بعدها به زبانم، هزار مرتبه خداوند را به سبب نعمت انقلاب اسلامی شکر کردم که چنین تحولی در کشور ایجاد کرد. در دستگاه طاغوت - در قبل از انقلاب - چه جاه و جلال و تجمل و اسراف و تبذیری وجود داشت، و امروز رئیس جمهور چه ساده زندگی می کند!

زندگی آیت الله خامنه ای هنوز هم همین طور است. روش ایشان در زندگی عوض نشده است. اگر معظم له مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند، خودشان قبل از مردم به صرفه جویی عمل می نمایند.

دکتر غلامعلی حداد عادل

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان