زنان در خانواده می توانند شعار تولیدملی را تحقق بخشند

مهم ترین مصداق جهاد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می باشد. لذا خانواده ها باید توجه کنند که رونق اقتصادی کشور موجب ایجاد اشتغال و کاهش تورم می شود و حل مشکل بیکاری تعداد زیادی از جوانان را به همراه خواهد داشت. 
 


نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، ادامه سیاستی است که سال گذشته مقام معظم رهبری بیان فرمودند. سال گذشته به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد و امسال هم در ادامه سال گذشته، و به نوعی جهاد اقتصادی است.
مهم ترین مصداق جهاد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می باشد. شعار امسال با توجه به درایت مقام معظم رهبری مبتنی بر نیاز روز و جدی کشور و بر مبنای وجود یک تهدید و یا یک فرصت بالقوه انتخاب شده است پس باید تمامی فعالیت های کلان دستگاه های اجرایی کشور به سمت تحقق آن حرکت کند.
تمامی دستگاه های اجرایی باید با تعامل، همکاری و تلاش مضاعف زمینه تحقق این شعار را فراهم آورند. بالابردن کیفیت کالاهای داخلی، تشویق مردم برای خرید این کالا ها و فراهم کردن فضای اقتصادی کسب و کار در راستای افزایش تولید ملی از جمله مهم ترین مباحث مورد توجه در این زمینه است.
اما نقش زنان در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است. گرایش زنان به خرید کالای ایرانی موجب افزایش تقاضا برای تولید داخلی و کاهش ورود اجناس خارجی می شود در نتیجه عرصه تولید ملی شکوفا می شود.
طی سال های اخیر فرهنگ غلط تجمل گرایی و گرایش به مصرف کالاهای لوکس خارجی در کشور رایج شده و زنان به عنوان رکن مهم خانواده می توانند کانون تغییر این فرهنگ غلط قرار گیرند. مقام معظم رهبری به درستی و در راستای تحقق گام های مهم سال جهاد اقتصادی شعار امسال را در استفاده از تولیدات داخلی اعلام کردند که اگر اقشار مردم و مسئولان با برنامه در این راستا حرکت کنند جهش اقتصادی بزرگی در کشور رخ می دهد.
با توجه به اینکه زنان نقش موثری در مدیریت اقتصاد خانواده دارند پس با مصرف بهینه و صحیح کالاهای داخلی، قناعت و صرفه جویی را پیشه خود قرار داده و مانع از رواج تجمل گرایی و مصرف گرایی شوند. اگر زنان که معمولا بیشترین نقش را در خرید لوازم مورد نیاز زندگی در خانواده ها ایفا می کنند، گرایش به کالاهای با کیفیت تولید داخل داشته باشند، تقاضا برای تولید داخل افزایش و برای اجناس خارجی کاهش می یابد و در نتیجه عرصه تولید در کشور شکوفا می شود.
زنان بایستی با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولید داخلی و پرهیز از اسراف در تحقق شعار سال گامی اساسی بردارند.
تولید ملی و بالابردن کیفیت تولید داخل به صورت جهادی بر عهده مردان است و حمایت از تولید داخلی در خانواده ها مسئولیت زنان است چرا که مادران در خانواده نقش فرهنگ سازی را بر عهده دارند.
جایگزینی کالای ایرانی در خانواده ها وظیفه جهادی زنان است. این موضوع موجب رونق اقتصادی کشور و حل مشکل بیکاری جوانان می شود. حمایت از تولید ملی باید با یک تغییر ذائقه فرهنگی به صورت جهادی انجام شود؛ هر خانواده ای که می خواهد کالای خارجی را به کالای ملی ترجیح دهد باید در نظر بگیرد که این کار موجب رکود تولید ملی شده و تمام خانواده ها از این موضوع متحمل زحمت می شوند چرا که بازار تولید ایرانی به سمت ورشکستگی می رود. رونق گرفتن تولید ملی موجب رسیدن به خودکفایی اقتصادی و ناامیدی دشمن از تحریم ها می شود.
لذا خانواده ها باید توجه کنند که رونق اقتصادی کشور موجب ایجاد اشتغال و کاهش تورم می شود و حل مشکل بیکاری تعداد زیادی از جوانان را به همراه خواهد داشت. برنامه های فرهنگی و آشناسازی زنان با ابعاد اهمیت پیام نوروزی رهبری می تواند محور تربیت فرزندان به عنوان آینده سازان کشور قرار گیرد.
زنان با نهادینه کردن الگوی بهینه مصرف و استفاده از تولیدات ملی مشارکت عملی خود را در همگرایی برنامه های اقتصادی کشور و پیشبرد برنامه های توسعه و چشم انداز نظام نشان خواهند داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر