خواهشاً تولید ملی را جدی بگیرید

شرایط کشور به گونه ای است که باید خوش بینی ها و بدبینی های افراطی کنار گذارده شود؛ نه آنقدر سیاه نمایی کرد که توان ایرانی زیر سوال قرار گیرد و نه آن قدر غره شد که ضعف ها و کاستی ها مرتفع نشده برجای بماند.
حقیقت این است که ایران اسلامی، امروز در نقطه عطفی از تاریخ سی و چند ساله اش واقع شده و برای رسیدن به  سعادتی که ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام مدعی پرچمداری آن است گام اول رسیدن به خود کفایی و عدم وابستگی به سران استکبار است.


 
ایران برای هدایت تحولات منطقه و حفظ موقعیت خود در موازنه های سیاسی نیازمند اقتدار اقتصادی است و مقتدای حکیمش ضمن شناخت خلاء های موجود و بررسی اوضاع عالم در اوج زمان شناسی و معرفت و در ادامه روند جهاد همگانی در راه اقتصاد سخن از تولید ملی به میان می آورد.
حمایت از کار و سرمایه ایرانی احیای بیش از پیش گفتمان امام (ره) در راستای خود باوری، یعنی همان «ما می توانیم» است و تکیه بر دانش و عزم ایرانی را در امتداد دهه ی پیشرفت و عدالت یادآور می شود و راه رسیدن به آرمان های سند چشم انداز را تسریع می کند.
اما واقعیت این است که باید اوضاع کشور به درستی و موشکافانه حلاجی شود. ایران در حال حاضر تحریم است؛ یعنی عملا نقل و انتقال ارز بین بانک ها منتفی است و کمبود ارز اگر درست مدیریت نشود مشکل ساز خواهد بود. از طرفی سیل واردات بی رویه همچنان بخش های تولیدی را تحت شعاع قرار داده! حرکتی در جهت تهییج جوانان به سوی فرهنگ کار و تلاش مضاعف آن طور که باید و شاید هنوز محقق نشده است.
بخش های تولیدی فعال اکثرا به جریان های سرمایه داری متصلند و کالاهای تولیدی رایج در زمره کالاهای استراتژیک و حیاتی محسوب نمی شوند. نوسان قیمت ها و نیز نوسان در بازار بورس و طلا را نیز باید به سایر موارد افزود.
بوروکراسی اداری و پیچیدگی های سازمانی گاهاً آنقدر دست و پاگیر می شود که بسیاری از تولید کنندگان را از پای می اندازد. فرهنگ غلط استفاده از کالاهای خارجی و کسب پرستیژ در میان خانواده های ایرانی و در راستای آن عدم مرغوبیت کالاهای ساخت داخل را نیز باید به گزینه ها افزود. این تنها شمایی مختصر از وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور بود و قطعا در صورت عدم مدیریت صحیح خسارات جبران ناپذیری برجای خواهد نهاد.
مقام عظمای ولایت (حفظه الله تعالی) با درک اوضاع خاص و منحصر به فرد ایران در جهان با بیانی قاطع، نه از تلاش و همت بلکه از جهاد اقتصادی سخن می رانند و لزوم مبارزه ای همه جانبه را تاکید می نمایند و در ادامه تولید ملی را تحقق بخش رسیدن ایران و امت اسلام به سوی آرمان های رفیعش عنوان می کنند.
غرب مستکبر با تحریم اقتصادی ایران، دامن زدن به توهم تورم و بحران اقتصادی در داخل کشور، جلوگیری از ورود ارز به ایران  و به دنبال آن متزلزل ساختن فعالیت های تولیدی که نتیجه ای جز بیکاری جوانان و به ابتذال و بیرون کشاندنشان از صحنه آینده سازی سرزمینشان نخواهد داشت، تلاش می کند تا ایران را تضعیف نموده و بار دیگر سلطه اش را در جهان از سر بگیرد. باید نشست و دید مسئولین امر تحت فرماندهی ولی امر مسلمین جهان، چگونه نقشه های شوم دشمنان این مرزو بوم را خنثی می کنند و بار دیگر شور و شعور و عزم و همت و علم مردمان سرزمین پارس را به رخ جهانیان می کشند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر