تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برای محقق شدن اهداف سال «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
حجت الاسلام عباس اسکندری با اشاره به ضرورت نامگذاری امسال به سال «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: با توجه به اینکه استکبار جهانی با همه توان خود برای جنگ و مقابله با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف به میدان آمده است -از جمله حرکت پرشتاب سال گذشته مبنی بر فشار بر ملت ایران از طریق محاصره اقتصادی و در تنگناقراردادن مردم انقلابی ما در عرصه های اقتصادی - طبیعی است می بایست با یک عزم ملی و همگانی توطئه های دشمن را خنثی کرد و در این عرصه هم دشمن را ناکام گذاشت.
وی اضافه کرد: تجربه 33 ساله از عمر انقلاب اسلامی به ما نشان داده است که اگر همگان در مقابله با استکبار جهانی به میدان بیایند پیروزی ملت ایران و نظام اسلامی قطعی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: همان گونه که این معنا را در دفاع 8 ساله تجربه کردیم و در طول این سال ها مردم خوب ما تجربه کردند که چون همگان در میدان بودند دشمن نتوانست کاری انجام دهد.
حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: در این زمینه هم یک عزم ملی را می طلبد و آن حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری داخلی چه از ناحیه دولت و دولتمردان و چه از ناحیه بخش خصوصی و مردم است.
وی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند باید حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را به عنوان یک فرهنگ در بین مردم ما رواج دهیم و پایه گذاری کنیم، به گونه ای که وقتی به بازار می رویم کالای تولید داخلی برای ما اهمیت بیشتری داشته و مورد علاقه ما باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد قطعا در این عرصه هم پیروز خواهیم شد و دشمن ناکام می ماند، تصریح کرد: یقینا در این راستا دستگاه ها و برنامه ریزی های فرهنگی می تواند سهم بسزایی را ایفا کند، به خاطر اینکه فرهنگ سازی در بین مردم که به تولید داخلی و مصرف محصولات داخلی علاقه نشان دهند از جمله مسائل دقیق و اصیل فرهنگی است که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران امور فرهنگی این معنا را در صدر برنامه های خود قرار دهند و کشور و مردم را برای همیشه از وابستگی به کالاهای خارجی نجات دهند.
وی تاکید کرد: یکی از نکاتی که بسیار می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد که مربوط به تولیدکنندگان است ، بالابردن کیفیت کالاها و محصولات داخلی است، به گونه ای که بتواند در داخل و خارج با تولیدات محصولات خارجی مقابله و رقابت کند که این ظرفیت و استعداد را در کشور خود می بینیم و می توانیم به گونه ای تولید کنیم که از تولیدات کشورهای صنعتی باکیفیت تر باشد.
حجت الاسلام اسکندری افزود: بنابراین هم تولیدکنندگان، هم مصرف کنندگان و هم حامیان هر دو که دولت و نظام اسلامی است باید دست به دست هم دهند که این خواست مقام معظم رهبری که در راستای عزت و اقتدار مردم و ایران اسلامی است محقق شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر